Під час роботи з учнями нашої школи по підготовці до вибору майбутньої професії, ми зіткнулися з певними проблемами щодо профільного навчання в старшій школі. У зв'язку з введенням зовнішнього незалежного тестування інтереси багатьох випускників виходили за межі підготовки в профільних класах. Переглянувши концепцію профільного навчання у старшій школі, ми зацікавились впровадженням в нашому закладі однієї з форм організації навчання: профільного навчання за індивідуальними планами та програмами. Протягом року ми обговорювали цей проект, вирішували проблемні питання з учнями, вчителями, батьками, визначали переваги мультипрофільного навчання.

Переваги даного типу навчання:
• кожен учень класу самостійно обирає предмети та їх кількість для поглибленого вивчення;• з учнів формуються динамічні групи, де обраний предмет вивчається на профільному, академічному чи стандартному рівні;• протягом року учні мають право здійснювати перехід в різні динамічні групи;• на підставі індивідуальних освітніх запитів складається індивідуальний розклад учня.

Було вирішено впровадити у навчально-виховний процес ЗОШ№3 дослідно-експериментальну роботу з теми: «Упровадження мультипрофільного навчання в середній загальноосвітній школі».

Завдання дослідно-експериментальної роботи:• створити та апробувати модель «мультипрофілю» навчально-виховного процесу в старшій школі;

• розробити оригінальну структуру навчально-виховного процесу в 10-х класах у 2014-2016 н.р.;

• вивчити запити учнів, їхніх батьків щодо потреб у професійному, профільному навчанні;• зреалізувати в навчальному процесі нові підходи навчання і виховання з урахуванням індивідуальних особливостей учнів;• організувати постійну творчу співпрацю та взаємозв'язок між педагогами та учнями;• залучити учнів до нових видів діяльності за допомогою впровадження "мультипрофільного" навчання;• постійно здійснювати моніторинг ефективності профільного навчання в межах "мультипрофілю".

МУЛЬТИПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ
Мультипрофільне навчання – це нетрадиційна форма організації навчально-виховного процесу старшокласників, що впроваджується з 10-го класу. Головним принципом мультипрофільного навчання є врахування і задоволення індивідуальних освітніх запитів учнів. Мультипрофільна модель передбачає відмову від послуг репетиторів, оскільки школяр отримує достатню кількість годин на тиждень з тих предметів, що є необхідними для складання зовнішнього незалежного оцінювання.

На профільному рівні будуть вивчатися наступні навчальні предмети: українська мова, алгебра і геометрія, історія, ІІ іноземна мова, англійська мова, біологія.

Переваги даного типу навчання:

• навчання в малих учнівських групах (чисельний склад учасників групового навчання від 12 до 15 учнів);

• кожен учень класу самостійно обирає предмети та їх кількість для поглибленого вивчення;

• з учнів формуються динамічні групи, де обраний предмет вивчається на профільному, академічному чи стандартному рівні;

• протягом року учні мають право здійснювати перехід в різні динамічні групи;

• на підставі індивідуальних освітніх запитів складається індивідуальний розклад учня.

Згідно з ЮНЕСКО інклюзивне навчання – це «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі». Метою інклюзивного навчання є покращання навчального середовища, в якому вчитель і учні відкриті до різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.


«Інклюзивне навчання– це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивне навчання:
Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.


Oснова інклюзивного навчання

Всі учні:
Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
Мають індивідуальні здібності й особливості.
Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Щотакеінвалідність?

«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.
Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.
Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.

З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально — економічних обставинах.

Наше бачення інклюзивного навчання

Інклюзивне навчання означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.

Якщо система освіти є інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:
Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Кiлькiсть переглядiв: 196

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.