FacebookYouTubeПідписатися на RSS

1. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність педагогічних працівників та здобувачів освіти Вишнівського академічного ліцею «Основа» (далі – Положення) встановлює моральні принципи і загальні етичні норми у відносинах між представниками шкільної спільноти під час виконання ними своїх обов’язків.

1.2. Це Положення розроблено на основі:

- Законів України «Про освіту» (ст. 42), «Про запобігання корупції», «Про авторське право і суміжні права»;

- Статуту Вишнівського академічного ліцею «Основа».

1.3. Метою Положення є формування у закладі системи демократичних відносин між представниками шкільної спільноти, розвиток корпоративної етики, забезпечення академічної свободи і сприятливого морально-психологічного клімату в колективі та підвищення авторитету закладу.

1.4. Завдання Положення:

- адаптувати систему традиційних настанов національної освітньої системи до сучасних реалій для забезпечення і підтримки сприятливого морального клімату в колективі та встановлення й дотримання етичних норм і правил;

- забезпечити встановлення норм етичної поведінки як усередині колективу, так із зовнішніми спільнотами;

- підтримувати та виховувати корпоративний дух, атмосферу довіри, взаємної поваги і порядності.

1.5. У цьому Положенні поняття та терміни вживаються у такому значенні:

- корпоративна етика – система принципів, цінностей, переконань, норм поведінки і взаємовідносин, носієм якої є спільнота закладу;

- шкільна спільнота – учасники освітнього процесу та співробітники.

1.6. Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу та співробітників Вишнівського академічного ліцею «Основа».

2. Принципи, норми етики та академічної доброчесності

закладу освіти

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання, попередження порушень освітнього процесу.

2.2. Порушеннями академічної доброчесності згідно ст. 42 Закону України «Про освіту» вважається: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, списування, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання.

2.3. Академічна доброчесність та корпоративна етика впроваджується через систему принципів:

· законності;

· чесності;

· взаємоповаги;

· ввічливості;

· справедливості;

· відповідальності;

· прозорості;

· толерантності.

2.4. Кожен член шкільної спільноти наділений правом вільно обирати свою громадянську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.

2.5. Офіційне висвітлення діяльності школи та напрямів її розвитку може здійснювати директор або особа за його дорученням.

2.6. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, викладеною з перекрученням фактів, наклепницькою, ображає людину або може завдати іншої серйозної шкоди закладу, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

2.7. Усі співробітники та учасники освітнього процесу Вишнівського академічного ліцею «Основа» мають уникати провокування дій, пов’язаних з корупційними правопорушеннями.

2.8. Гідним для представників шкільної спільноти є:

- дотримання правил внутрішнього розпорядку;

- культура зовнішнього вигляду співробітників та учасників освітнього процесу;

- дотримання стандартів ділової етики у веденні переговорів, у тому числі телефонних.

2.9. Неприйнятним для усіх членів шкільної спільноти є:

- навмисне перешкоджання навчальній чи трудовій діяльності членів спільноти;

- участь у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю; підробка та використання підроблених офіційних документів.

- перевищення повноважень, що передбачені посадовими інструкціями, контрактами;

- ведення в закладі політичної, релігійної та іншої пропаганди;

- використання мобільних телефонів під час навчальних занять, нарад або офіційних заходів;

- вживання наркотичних речовин, алкогольних напоїв, паління в закладі, у тому числі і електронних сигарет, поява у закладі у стані алкогольного, наркотичного та токсичного сп’яніння;

- пронесення у школу зброї, використання газових балончиків та інших речей, що можуть зашкодити здоров’ю та життю людини.

3. Етичні норми педагогічної діяльності.

Забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу

Етика та академічна доброчесність забезпечуються:

- учасниками освітнього процесу шляхом:

- дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України;

- утвердження позитивного іміджу школи, примноження її традицій;

- дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності;

- запобігання корупції, хабарництву;

- збереження, поліпшення та раціонального використання навчально-матеріальної бази закладу;

- дотримання норм законодавства про авторські права, зокрема, посилання на джерела інформації у разі використання ідей, тверджень, відомостей;

- надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.

- здобувачами освітишляхом:

- самостійного виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання (самостійні, контрольні, ДПА);

- особистою присутністю на всіх заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами.

- педагогічними працівниками шляхом:

- надання якісних освітніх послуг з використанням в практичній професійній діяльності інноваційних здобутків в галузі освіти;

- обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;

- незалежності професійної діяльності від політичних партій, громадських і релігійних організацій;

- підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення, проходження вчасно курсової підготовки;

- дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

- об’єктивного і неупередженого оцінювання результатів навчання здобувачів освіти;

- здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

- інформування здобувачів освіти про типові порушення академічної доброчесності та види відповідальності за її порушення.

4. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів

порушення етики та академічної доброчесності

4.1. При прийомі на роботу співробітник ознайомлюється із цим Положенням під розписку.

4.2. Положення доводиться до батьківської громади на конференції, а також оприлюднюється на сайті закладу.

4.3. Заступник директора закладу, який відповідає за методичну роботу:

- забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом консультацій, практикумів та інших форм роботи з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня;

- використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує вчителям сервіси безкоштовної перевірки робіт на плагіат.

4.4. Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу зі здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування).

5. Види відповідальності

за порушення академічної доброчесності

Порушення академічної доброчесності Суб’єкти порушення Обставинита умови порушення академічної доброчесності Наслідки і форма відповідальності Орган / посадова особа, який приймає рішення про призначення виду відповідальності
Списування Здобувачі освіти - самостійні роботи; - контрольні роботи; - контрольні зрізи знань; - моніторинги якості знань Повторне письмове проходження оцінювання або повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми Учителі
- ДПА Повторне проходження оцінювання за графіком проведення ДПА у закладі Атестаційна комісія
- І етап (ліцейний) Всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсів Робота учасника анулюється, не оцінюється. У разі повторних випадків списування учасник не допускається до участі в інших олімпіадах, конкурсах Оргкомітет, журі
Необ’єктивне оцінювання результатів навчання здобувачів Педагогічні працівники Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання: - усні відповіді; - домашні роботи; - контрольні роботи; - лабораторні та практичні роботи; - ДПА; - тематичне оцінювання; - моніторинги; - олімпіадні та конкурсні роботи Педагогічному працівнику рекомендується опрацювати критерії оцінювання знань. Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії , присвоєнні педагогічних звань Адміністрація закладу, атестаційні комісії усіх рівнів
Обман: Фальсифікація Фабрикація Плагіат Педагогічні працівники як автори Спотворене представлення у методичних розробках, публікаціях чужих розробок, ідей, синтезу або компіляції чужих джерел, використання Інтернету без посилань, фальсифікація наукових досліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність Відмова присвоєнні або позбавлення раніше присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії Педагогічна та методичні ради закладу, науково-методична рада методичного кабінету, атестаційні комісії (закладу освіти, районного відділу)

6.Комісія з питань академічної доброчесності

та корпоративної етики

6.1. Комісіяз питань академічної доброчесності та корпоративної етики (далі – Комісія) – незалежний орган, що діє у закладі з метою моніторингу дотримання членами шкільної спільноти норм цього Положення.

6.2. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу, учнівського самоврядування та батьківської громади. Персональний склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Термін повноважень Комісії – 1 рік.

6.3. Комісія розглядає питання про порушення морально-етичних норм поведінки та норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.

6.4. Комісія звітує про свою роботу в кінці навчального року.

7. Прикінцеві положення

7.1. Положення про академічну доброчесність Вишнівського академічного ліцею «Основа» Києво-Святошинської районної ради Київської області ухвалюється педагогічною радою закладу більшістю голосів, затверджується наказом директора та вводиться в дію з моменту ухвалення.

7.2. Члени шкільної спільноти повинні знати це Положення. Незнання або нерозуміння норм Положення не є виправданням неетичної поведінки. Заклад забезпечує публічний доступ до тексту Положення.

7.3. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким членом шкільної спільноти за поданням до педагогічної ради школи.

Кiлькiсть переглядiв: 0