FacebookYouTubeПідписатися на RSS

1. Загальні положення

1.1. Положення про дистанційне навчання у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» (далі – Положення) визначає основні засади організації та запровадження дистанційного навчання у закладі.

1.2. Це положення розроблено відповідно до:

- Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;

- Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні, схваленої Кабінетом Міністрів України 15.05.2013 р. №386-р;

- Положення про дистанційне навчання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 р. №466;

- Статуту Вишнівського академічного ліцею «Основа».

1.3. Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності учнів, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, яке функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

1.4. Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми рівнями відповідно до державних стандартів освіти.

1.5. Завданням дистанційного навчання є забезпечення можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти.

1.6. У цьому Положенні терміни і поняття вживаються у таких значеннях:

- синхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання (чат, аудіо-, відеоконференції, соціальні мережі тощо);

- асинхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо;

- веб-ресурси навчальних предметів (дистанційні курси) – систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних предметів, яке доступне через Інтернет (локальну мережу);

- суб’єкти дистанційного навчання – особи, які навчаються, та особи, які забезпечують освітній процес за дистанційною формою навчання;

- технології дистанційного навчання – комплекс освітніх технологій, включаючи психолого-педагогічні та інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у закладі освіти.

2. Реалізація дистанційного навчання

2.1. Метою впровадження дистанційної форми навчання у закладі є:

- реалізація інноваційно-креативної складової ідеології вивчення навчальних предметів;

- надання учням можливості отримати поглиблені знання, забезпечити опанування навчальних програм з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за місцем проживання або тимчасового перебування;

- набуття методологічного та технологічного досвіду для створення у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» системи дистанційної освіти;

- підвищення якості освітнього процесу.

2.2. Основними завданнями впровадження дистанційного навчання є:

- розширення доступу різних категорій учнів до якісної освіти за відповідними програмами;

- забезпечення індивідуалізації навчання відповідно до потреб, особливостей і можливостей здобувачів освіти;

- підвищення якості та ефективності навчання шляхом застосування сучасних освітніх технологій;

- створення додаткових можливостей спілкування вчителів та учнів у межах активного творчого навчання;

- забезпечення контролю якості освіти.

2.3. Дистанційне навчання реалізується шляхом:

- застосування дистанційної форми як окремої форми навчання;

- використання технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.

2.4. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі.

2.5. Технології дистанційного навчання можуть використовуватись ліцеєм при:

- проведенні занять під час карантину;

- вивченні додаткових (факультативних) предметів;

- навчанні учнів під час хвороби;

- виконанні науково-дослідницьких робіт у Малій академії наук України;

- участі у дистанційних олімпіадах, конкурсах;

- отриманні консультацій тощо.

2.6. Перелік предметів чи тем навчальних програм, видів навчальних занять, які здійснюються ліцеєм за технологіями дистанційного навчання, визначаються за погодженням із батьками (законними представниками) учня.

2.7. Навчання осіб із особливими потребами передбачає залучення додаткових технологій дистанційного навчання з урахуванням особливостей розвитку учнів.

3. Організаційні засади дистанційного навчання

3.1. Дистанційна форма навчання у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» запроваджується відповідно до рішення педагогічної ради за погодженням з відділом освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації.

3.2. Використання технологій дистанційного навчання зорієнтоване насамперед на такі категорії учнів:

- особи з особливими потребами;

- обдаровані діти, які спроможні самостійно або прискорено опанувати навчальні програми;

- особи, які бажають отримати додаткові знання паралельно з навчанням у школі;

- особи, які тимчасово проживають за кордоном.

3.3. Зарахування (переведення) на дистанційну форму навчання здійснюється за письмовою заявою батьків (законних представників) неповнолітньої особи. Рішення щодо навчання учня за дистанційною формою приймається педагогічною радою та оформлюється наказом директора ліцею.

3.4. Рішення щодо продовження навчання учня за дистанційною формою розглядається педагогічною радою ліцею щорічно під час переведення учня до наступного класу.

4. Особливості організації освітнього процесу

за дистанційною формою навчання

4.1. Освітній процес дистанційного навчання у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» організовується на основі навчальних планів, розроблених на основі Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти і вимог до всіх елементів технологій дистанційного навчання.

4.2. Освітній процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах:

- самостійна робота;

- навчальні заняття;

- виконання проектних завдань, домашніх контрольних робіт;

- контрольні заходи.

4.3. Основною формою організації освітнього процесу за дистанційною формою є самостійна робота. Самостійне вивчення передбачає використання навчальних матеріалів дистанційних курсів, які учні отримують через Інтернет (локальну мережу). Вимоги щодо самостійного вивчення навчального матеріалу конкретного предмету визначаються навчальною програмою, методичними вказівками, інструкціями та завданнями, що містяться в дистанційному курсі.

4.4. Основними видами навчальних занять за дистанційною формою навчання є: лекція, семінар, урок, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації та інші.

4.5. Лекція, консультація, семінар, урок проводяться з учнями дистанційно у синхронному або асинхронному режимі відповідно до навчального плану.

4.6. Практичне заняття, яке передбачає виконання практичних (контрольних) робіт, відбувається дистанційно в асинхронному режимі. Окремі практичні завдання можуть виконуватись у синхронному режимі, що визначається навчальною програмою предмета.

4.7. Лабораторне заняття проводиться очно у навчальних лабораторіях або дистанційно з використанням відповідних віртуальних тренажерів і лабораторій.

4.8. До інших видів навчальних занять при здійсненні освітнього процесу можуть належати ділові ігри, виконання проектів у групах тощо. Ці види навчальних занять можуть проводитись очно або дистанційно у синхронному або асинхронному режимі, що визначається навчальною програмою предмета.

4.9. Контрольні заходи з навчального предмета при реалізації дистанційної форми навчання включають проміжний (тематичний, модульний), підсумковий та інші види контролю знань, умінь та навичок, набутих учнем у процесі навчання. Усі контрольні заходи можуть здійснюватись дистанційно або очно.

4.10. Державна підсумкова атестація учнів, що навчаються за дистанційною формою навчання, здійснюється відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти.

5. Забезпечення дистанційного навчання

5.1. Забезпечення дистанційного навчання включає такі складові:

- науково-методичне забезпечення;

- кадрове забезпечення;

- системотехнічне забезпечення;

- матеріально-технічне забезпечення.

5.2. Науково-методичне забезпечення дистанційного навчання включає:

- методичні рекомендації щодо використання педагогічно-психологічних та інформаційно-комунікаційних технологій дистанційного навчання;

- критерії, засоби і системи контролю якості дистанційного навчання;

- змістовне, дидактичне та методичне наповнення веб-ресурсів (дистанційних курсів) навчальних предметів.

5.3. Кадрове забезпечення дистанційного навчання реалізується системою перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів. Педагогічні працівники школи, які безпосередньо забезпечують організацію освітнього процесу за дистанційною формою, повинні підвищувати свою кваліфікацію щодо організації та володіння технологіями дистанційного навчання (не рідше одного разу на 5 років та обсягом не менше 108 академічних годин). Кваліфікація працівників має бути підтверджена документом про підвищення кваліфікації за тематикою дистанційного навчання.

5.4. Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання включає:

- апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відеоконференц-зв’язку тощо), що забезпечують розроблення і використання веб-ресурсів навчального призначення, управління освітнім процесом та необхідні види навчальної взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному і асинхронному режимах;

- інформаційно-комунікаційне забезпечення, що надає всім суб’єктам дистанційного навчання навчального закладу доступ до веб-ресурсів для реалізації освітнього процесу у синхронному та асинхронному режимах;

- програмне забезпечення загального та спеціального призначення (у тому числі для осіб з особливими потребами);

5.5. Веб-ресурси навчальних предметів, що необхідні для забезпечення дистанційного навчання, можуть містити:

- методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;

- документи планування освітнього процесу (навчальні програми, навчально-тематичні плани, розклади занять);

- відео- та аудіозаписи лекцій, семінарів, уроків тощо;

- мультимедійні лекційні матеріали;

- термінологічні словники;

- практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

- віртуальні лабораторні роботи із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;

- віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

- пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування із автоматизованою перевіркою результатів, тестування із перевіркою викладачем;

- ділові ігри із методичними рекомендаціями щодо їх використання;

- електронні бібліотеки чи посилання на них;

- бібліографії;

- інші ресурси навчального призначення.

5.6. Для забезпечення дистанційного навчання учнів ліцей може створювати власні веб-ресурси або використовувати інші веб-ресурси, що підлягають перевірці у закладі.

5.7. До матеріально-технічного забезпечення належать матеріальні об’єкти та обладнання, що забезпечують процес дистанційного навчання.

6. Фінансування діяльності з дистанційного навчання

Фінансування діяльності з дистанційного навчання здійснюється у відповідності до діючого законодавства, в тому числі за рахунок:

- коштів державного бюджету;

- замовника освітніх послуг (фізичної або юридичної особи);

- грантів національних та міжнародних організацій;

- добровільних внесків і пожертв;

- інших надходжень, не заборонених чинним законодавством.

Кiлькiсть переглядiв: 0