FacebookYouTubeПідписатися на RSS

1. Загальні положення

1.1. Положення про класи з поглибленим вивченням окремих предметів у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» (далі – Положення) регламентує особливості прийому учнів, зміст і організацію освітнього процесу в класах з поглибленим вивченням окремих предметів.

1.2. Це Положення розроблено відповідно до:

- Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»;

- Концепції профільного навчання у старшій школі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 21.10.13 р. №1456;

- Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

- Статуту Вишнівського академічного ліцею «Основа».

1.3. Класи з поглибленим вивченням окремих предметів створюються з метою:

- задоволення пізнавальних потреб та інтересів учнів;

- виявлення і розвитку творчих здібностей здобувачів освіти з певного навчального предмета чи освітньої галузі;

- поглибленого оволодіння системою знань і умінь з обраних навчальних предметів, допрофільної підготовки;

- формування навичок самостійної дослідницько-пошукової роботи.

1.4. Класи з поглибленим вивченням окремих предметів формуються в кінці навчального року (орієнтовно – травень) за умови наявності кваліфікованих спеціалістів (учителів, викладачів), відповідного програмно-методичного та матеріально-технічного забезпечення.

1.5. Рішення про формування класів з поглибленим вивченням окремих предметів приймається педагогічною радою з врахуванням бажання учнів та батьків, погоджується з відділом освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації і затверджується наказом директораліцею.

1.6. Класи з поглибленим вивчення окремих предметів формуються, як правило, у складі основної (8-9 класи) та старшої школи. З окремих предметів можливе запровадження поглибленого вивчення з більш раннього віку (з 1 класу).

2. Особливості організації освітнього процесу у класах

з поглибленим вивченням окремих предметів

2.1. Освітній процес у класах з поглибленим вивченням окремих предметів організується відповідно до навчальних планів, складених на основі Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів.

2.2. Навчальний час на поглиблене вивчення предмета формується таким чином: години інваріантної складової на цей предмет (рівень стандарту), плюс додаткові години варіативної складової (всі або частина). Решта годин варіативної складової використовується на вивчення додаткових курсів за вибором, факультативів тощо, з урахуванням інтересів учнів. При цьому можливий перерозподіл (до 15 відсотків) часу інваріантної складової на користь предмета (предметів), який вивчається поглиблено.

2.3. Класи з поглибленим вивченням окремих предметів працюють за відповідними навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Окремі предмети з урахуванням їх специфіки та змісту у 10-11 класах можуть поглиблено вивчатися за навчальними програмами профільного рівня. Усі інші предмети в цих класах вивчаються за навчальними програмами рівня стандарту.

2.4. Педагогічні працівники, що працюють у класах з поглибленим вивченням окремих предметів, користуються навчальними програмами, підручниками, навчальними посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, самостійно добирають науково-методичну літературу, навчально-наочні посібники та обладнання; форми, методи і засоби навчання.

2.5. Для реалізації програм поглибленого вивчення предметів може залучатися професорсько-викладацький склад вищих навчальних закладів, співробітники науково-дослідних установ, установ культури.

2.6. Навчання у класах з поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється на основі компетентістного підходу до організації освітнього процесу, носить особистісно-зорієнтоване спрямування. В освітньому процесі поряд із традиційними широко використовуються інноваційні технології, дослідно-експериментальні та творчі види діяльності учнів.

2.7. Гранично допустиме навантаження учнів у класах з поглибленим вивченням окремих предметів не повинно перевищувати максимального обсягу навчального навантаження, визначеного базовим навчальним планом.

2.8. При поглибленому вивченні окремих предметів класи поділяються на групи. Поділ класів на групи здійснюється відповідно до загальних нормативів, встановлених для закладів загальної середньої освіти.

2.9. Позакласна робота з учнями класів із поглибленим вивченням окремих предметів проводиться з урахуванням специфіки предметів, обраних для поглибленого вивчення, профорієнтаційного спрямування (у формі гурткових занять, олімпіад, конкурсів, зустрічей з діячами науки і культури).

2.10. Зміст і форми проведення навчальної практики узгоджуються зі змістом навчальних програм предметів, що вивчаються поглиблено.

2.11. Для забезпечення психолого-педагогічної підтримки освітнього процесу у класах з поглибленим вивченням окремих предметів залучається психологічна служба.

2.12. Державна підсумкова атестація в класах з поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється відповідно до Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти та інших нормативних актів.

3. Порядок зарахування учнів до класів

з поглибленим вивченням окремих предметів

3.1. Зарахування учнів до класів з поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється на підставі письмової заяви батьків (осіб, які їх замінюють) відповідно до здібностей та інтересів учнів, рівня навчальних досягнень з даного предмета, з урахуванням рекомендацій учителів відповідного профілю та психолога закладу.

3.2. Як правило, класи з поглибленим вивченням окремих предметів формуються з числа учнівліцею. За наявності вільних місць до класів з поглибленим вивченням окремих предметів можуть прийматися учні з інших закладів освіти. У таких випадках береться до уваги робота учнів у відповідних гуртках, факультативах, участь у олімпіадах тощо.

3.3. Наповнюваність класів з поглибленим вивченням окремих предметів встановлюється відповідно до чинного законодавства.

3.4. За учнями залишається право вільного переходу до класів, які працюють за навчальними планами і програмами рівня стандарту, згідно з поданою заявою батьків (осіб, які їх замінюють).

3.5. У випадках, коли учні не засвоюють навчальну програму і мають за підсумками семестрового/річного оцінювання початковий рівень навчальних досягнень хоча б з одного предмета, що вивчається поглиблено, згідно з рішенням педагогічної ради та відповідним наказом керівника закладу освіти може здійснюватися їх переведення до класів, які працюють за навчальними планами і програмами рівня стандарту.

4. Фінансове забезпечення

4.1. Основним джерелом формування кошторису Вишнівського академічного ліцею «Основа» є бюджетні асигнування, які визначаються з урахуванням потреб забезпечення поглибленого вивчення окремих предметів.

4.2. При створенні класів з поглибленим вивченням окремих предметів заклад може залучати додаткові фінансові ресурси за рахунок надання платних послуг, передбачених Статутомліцею, а також за рахунок грантів національних та міжнародних організацій, добровільних внесків і пожертв та інших надходжень, не заборонених чинним законодавством.

4.3. При створенні класів з поглибленим вивченням окремих предметів, заклад може комплектуватися та працювати за індивідуальним штатним розписом, затвердженим відділом освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації.

Кiлькiсть переглядiв: 0