FacebookYouTubeПідписатися на RSS

1. Загальні положення

1.1. Методичне об’єднання є структурним підрозділом внутрішньої системи управління освітнім процесом, який забезпечує організацію та координацію методичної діяльності педагогів одного або кількох споріднених навчальних предметів.

1.2. У своїй діяльності методичне об’єднання керується Законом України «Про освіту», Державними стандартами початкової, базової і повної загальної середньої освіти, Концепцією «Нова українська школа» та іншими нормативно-правовими документами з питань організації та проведення методичної роботи.

1.3. Методичне об’єднання здійснює навчально-методичне забезпечення освіти та позакласну діяльність із предмету (предметів), організовує вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників.

1.4. Діяльність методичних об’єднань ліцею спрямована на вирішення таких завдань:

- забезпечення засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання слухачів ліцею;

- здійснення нових підходів до організації навчання й виховання;

- підвищення рівня загальнодидактичної і методичної підготовки педагогів для організації та здійснення освітнього процесу;

- проведення обміну досвідом успішної педагогічної діяльності;

- створення умов для самоосвіти вчителів та здійснення керівництва творчою діяльністюпедагогів.

2. Організація діяльності методичного об’єднання

2.1. Методичне об’єднання створюється за наявності трьох і більше педагогів одного або декількох споріднених предметів.

2.2. Очолює методичне об’єднання голова, який обирається з числа педагогічних працівників з відповідною фаховою освітою і якому за результатами атестації присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії». Кандидатура голови методичного об’єднання затверджується наказом директора ліцею.

2.3. Підрозділами методичного об’єднання є ініціативні, проблемні, творчі групи педагогів.

2.4. Методичне об’єднання підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної роботи та методичній раді закладу.

2.5. Уся діяльність методичного об’єднання здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу.

3. Зміст та напрями роботи методичного об’єднання

Методичне об’єднання:

- здійснює навчально-методичне забезпечення початкової, загальної середньої та позашкільної освіти, координує проходження курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- вивчає і реалізує положення, нормативно-правові документи з питань освіти;

- створює умови для постійного підвищення професійного та культурного рівнів педагогів, проводить методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей педагогів;

- організовує інноваційну діяльність педагогів;

- розробляє, апробує та впроваджує новітні освітні технології;

- організовує діяльність наукового товариства ліцею, бере участь у проведенні учнівських олімпіад з навчальних предметів, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН;

- здійснює моніторинг стану викладання предмету (предметів) і рівня навчальних досягнень учнів;

- вивчає і узагальнює, поширює передовий педагогічний досвід;

- здійснює обговорення, рецензування різних матеріалів, підготовлених членами методичного об’єднання, зокрема навчальних програм, освітніх технологій і методичних посібників;

- порушує клопотання щодо публікації матеріалів про кращий досвід, накопичений у межах методичного об’єднання;

- здійснює підготовку матеріалів на районну та обласну педагогічні виставки;

- бере участь в організації і проведенні конкурсів професійної майстерності;

- організовує науково-практичні семінари;

- бере участь у проведенні експериментальної роботи, апробації підручників та іншої навчально-методичної літератури;

- здійснює навчально-методичне консультування педагогічних кадрів;

- інформує педагогів про новини фахової та методичної періодики;

- подає пропозиції до адміністрації ліцею з питань організації та змісту атестації педагогів;

- приймає рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу педагогам, організовує їх розробку;

- здійснює контакти з аналогічними підрозділами в інших навчальних закладах, з підрозділами закладів вищої освіти і науково-дослідницьких інститутів України.

4. Обов’язки та права голови методичного об’єднання

Голова методичного об’єднання:

- аналізує роботу кожного члена методичного об’єднання щодо організації освітнього процесу з предмету (предметів);

- визначає функціональні обов’язки та ступінь відповідальності членів методичного об’єднання за їх виконання;

- відповідає за ведення документації методичного об’єднання;

- створює банк даних педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій, знайомить із ними членів методичного об’єднання;

- складає план роботи на поточний навчальний рік, проводить засідання методичного об’єднання не менше як чотири рази на рік згідно з планом;

- забезпечує організацію заходів, спрямованих на професійне зростання педагогів, зокрема молодих спеціалістів;

- рекомендує педагогам різні форми підвищення кваліфікації;

- надає практичну допомогу вчителям у підготовці методичних розробок, авторських програм тощо;

- відвідує уроки та інші заходи, що проводяться вчителями, аналізує їх і доводить результати до відома членів методичного об’єднання;

- відстежує своєчасну підготовку і проведення ліцейного туру предметних олімпіад, конкурсів, інтелектуальних марафонів членами методичного об’єднання;

- вивчає та аналізує роботу методичного об’єднання, двічі на рік (грудень, травень) готує узагальнений аналітичний матеріал і подає його заступнику директора з навчально-виховної роботи;

- бере участь у нарадах при директорі ліцею й інформує про підсумки роботи членів методичного об’єднання;

- звітує про роботу методичного об’єднання на засіданні методичної ради ліцею;

- звертається за консультацією із проблем організації науково-методичної діяльності методичного об’єднання до методиста районного методичного центру, що відповідає за викладання даного предмета;

- вносить пропозиції до адміністрації та методичної ради ліцею щодо присвоєння або підтвердження раніше присвоєних кваліфікаційних категорій членів методичного об’єднання;

- виносить на розгляд адміністрації ліцею питання щодо заохочення членів методичного об’єднання.

5. Обов’язки та права членів методичного об’єднання

Члени методичного об’єднання:

- беруть участь у засіданнях методичного об’єднання, науково-практичних семінарах, розробці відкритих заходів тощо;

- готують необхідні матеріали на вимогу голови методичного об’єднання;

- спрямовують свою роботу на виявлення, апробацію та впровадження в практику передового педагогічного досвіду, вивчення новинок навчально-методичної літератури, новітніх освітніх технологій та досягнень сучасної науки;

- проводять систематичну роботу з вивчення нових програм та підручників з предметів;

- вносять пропозиції щодо поліпшення організації освітнього процесу в ліцеї;

- вносять пропозиції щодо організації та змісту проведення атестації педагогів;

- звертаються до адміністрації ліцею з клопотанням про відрядження на курси, семінари, тренінги;

- звертаються за консультацією з питань організації навчальної та методичної діяльності до методистів районного методичного центру відповідного профілю.

5. Документація методичного об’єднання

Методичне об’єднання зберігає та веде таку документацію:

- положення про методичне об’єднання, державні нормативні документи, рекомендації Міністерства освіти і науки України, Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», відділу освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації, районного методичного центру щодо організації і проведення методичної роботи;

- навчальні програми, перелік навчальної та навчально-методичної літератури, придатної для використання;

- план роботи на поточний навчальний рік з аналізом роботи за попередній навчальний рік;

- протоколи засідань методичного об’єднання, матеріали секційних засідань, тематичних семінарів, майстер-класів, творчих груп тощо;

- план проходження курсів підвищення кваліфікації;

- банк даних про педагогів (якісний та кількісний склад);

- картотека перспективного педагогічного досвіду членів методичного об’єднання;

- методичні рекомендації на допомогу педагогам;

- довідки про вивчення стану викладання відповідного предмета (предметів) та рівня навчальних досягнень учнів;

- матеріали моніторингових досліджень;

- матеріали експериментальної роботи, апробації підручників та іншої навчально-методичної літератури;

- банк даних про впровадження педагогами інновацій;

- банк даних про проведення та результативність масових заходів, інтелектуальних конкурсів учнів, професійних конкурсів педагогів, Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН (положення, накази, звіти, протоколи, реєстраційні листи, завдання, учнівські роботи тощо);

- каталог друкованих робіт та авторських програм членів методичного об’єднання;

- звіт про роботу методичного об’єднання.

6. Координація діяльності методичного об’єднання

Загальний контроль та координацію діяльності методичного об’єднання педагогів здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи відповідно до планів методичної роботи й внутрішньоліцейного контролю.

7. Прикінцеві положення

7.1. Положення про методичне об’єднання Вишнівського академічного ліцею «Основа» Києво-Святошинської районної ради Київської області ухвалюється педагогічною радою закладу, затверджується наказом директора та вводиться в дію з моменту підписання наказу. Зміст Положення оприлюднюється на сайті закладу.

7.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради ліцею та вводяться в дію наказом директора ліцею.

Кiлькiсть переглядiв: 0