FacebookYouTubeПідписатися на RSS

1. Загальні положення

1.1. Положення про моніторинг якості освітнього процесуу Вишнівському академічному ліцеї «Основа» (далі – Положення) регламентує порядок, процедуру і форми проведення контролю якості освітнього процесу на рівніліцею.

1.2. Це Положення розроблено на основі:

- Законів України «Про освіту» (ст. 48), «Про загальну середню освіту»;

- Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. №1095 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 р. № 533);

- Статуту Вишнівського академічного ліцею «Основа».

1.3. Положення спрямоване на підвищення якості освіти, активізацію й удосконалення діяльності закладу освіти.

1.4. Під контролем у вигляді моніторингу розуміється діагностичний контроль, в процесі якого відбувається збір, системний облік та аналіз інформації про організацію і результати освітнього процесу з метою ефективного вирішення завдань управління якістю освіти.

1.5. Внутрішній моніторинг якості освітнього процесу у закладі є складовою частиною системи освітнього моніторингу, яка передбачає:

- збирання, оброблення, зберігання та розповсюдження інформації про стан освіти, прогнозування на підставі об’єктивних даних динаміки й основних тенденцій її розвитку;

- розроблення обґрунтованих рекомендацій для прийняття управлінських рішень стосовно підвищення якості надання освітніх послуг закладом та ефективності функціонування освітньої галузі в цілому;

- формування методичних рекомендацій, завдань, тестів, іншого інструментарію для оцінки якості освітнього процесу.

1.6. Дія цього Положення поширюється та є обов’язковою до виконання для всіх учасників освітнього процесу у закладі.

2. Принципи та функції здійснення моніторингу

2.1. Моніторинг якості освітнього процесу спирається на систему принципів:

· гуманістичної спрямованості;

· коректності;

· науковості;

· врахування особливостей суб’єктів освітньої діяльності (професійний статус учителя, контингент учнів, профілізація класу);

· єдності та доцільності вимог (дидактичних, соціальних, культурних, екологічних, санітарних тощо);

· вільного вибору методів та форм освітньої діяльності;

· об’єктивності оцінювання ефективності та результативності освітнього процесу;

· відкритості та оперативності оприлюднення результатів моніторингових досліджень.

2.2. Моніторинг як технологія дослідження освітнього процесу виконує такі функції:

- інформаційну (накопичення інформаційних даних про результати функціонування освітньої системи);

- активізуючу (проведення моніторингових досліджень із залученням різних груп респондентів – учасників освітнього процесу);

- формуючу та корекційну (фіксація результатів освітнього процесу та формування програми коригуючої діяльності);

- кваліметричну (вимірювання й оцінювання певних якісних характеристик якості освіти);

- аналітичну (всебічний розгляд стану освітнього процесу (освітньої проблеми) з метою визначення факторів впливу, оцінки їх вагомості та ступеня значущості для подальшого розвитку закладу освіти);

- діагностичну (з’ясування причин наявної ситуації з метою вироблення рекомендацій щодо усунення виявлених недоліків і розв'язання проблем);

- моделюючу (побудова моделей розвитку досліджуваної ситуації);

- прогностичну (вироблення певного бачення розвитку певних подій в освітньому процесі);

- управлінську (вироблення й прийняття відповідних рішень, що спрямовані на усунення небажаних наслідків, поліпшення якості освітнього процесу).

3. Мета та завдання моніторингу

3.1. Метою моніторингу якості освітнього процесу Вишнівського академічного ліцею «Основа». є:

- отримання оперативної, точної інформації про стан та результативність освітнього процесу в ліцеї;

- виявлення дійсних результатів освіти і можливості на цій основі коригувати освітню програму ліцею та здійснювати прогнозування тенденцій розвитку системи навчання у закладі;

- виявлення реального рівня кваліфікації педагогічних працівників, їхньої підготовленості до вирішення інноваційних завдань;

- відстеження динаміки освітніх послуг, ефективності управління освітнім процесом.

3.2. Завданнями моніторингу якості освітнього процесу є:

- здійснення систематичного контролю за освітнім процесом;

- виявлення типових ознак успіху та недоліків управлінської і педагогічної діяльності;

- задоволення інформаційних запитів адміністрації й основних структур ліцею щодо створення прогнозів, аналітичних та довідкових матеріалів;

- виявлення й оцінювання відповідності фактичних результатів діяльності педагогічної системи її кінцевій меті.

4. Предмет та об’єкти моніторингу

4.1. Предметом моніторингу якості освітнього процесу є якість освіти і виховання як системоутворюючого фактору освітнього процесу в ліцеї.

4.2. Об’єктами моніторингу якості освітнього процесу є:

- освітнє середовище:

- контингент учнів;

- кадрове (педагогічне) забезпечення освітнього процесу;

- рівень матеріально-технічного забезпечення закладу.

- здобувачі освіти:

- ступінь адаптації до навчання учнів 1-х, 5-х, 10-х класів;

- рівень навченості (з усіх предметів);

- рівень вихованості та соціальної адаптації учнів;

- рівень досягнення учнями ліцеї моделі випускника (за ступенями навчання).

- педагогічні працівники:

- рівень професійної компетентності;

- якість і результативність роботи;

- рівень роботи з обдарованими дітьми;

- рівень інноваційної діяльності;

- рівень самоосвітньої діяльності.

- освітній процес:

- відомості про реалізацію навчальних програм;

- рівень навчальних досягнень учнів;

- рівень взаємодії учня й учителя під час освітнього процесу;

- стан виховної системи;

- ефективність методичної роботи;

- ефективність педагогіки партнерства: педагоги, батьки, учні.

- соціально-психологічний супровід освітнього процесу:

- соціальний паспорт класу;

- психологічна діагностика;

- профілактична робота.

- здоров’язбережний аспект, безпека життєдіяльності, охорона праці.

5. Напрями моніторингу

Моніторинг якості освітнього процесу у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» здійснюється за такими напрямами:

- педагогічний моніторинг(супровідний контроль та поточне коригування взаємодії вчителя й учня в організації і здійсненні освітнього процесу);

- моніторинг загальноосвітньої підготовки учнів(систематичне відстеження виконання державних вимог щодо якості освіти за осно­вними навчальними дисциплінами);

- психологічний моніторинг(постійне відстеження психологічного стану учасників освітнього процесу);

- моніторинг результативності освітнього процесу(загальна картина дії усіх факторів, що впливають на навчання та виховання);

- моніторинг освітньої системи(оцінювання стану системи, в якій відбуваються зміни, з подальшим прийняттям управлінського рішення);

6. Організація проведення моніторингу

6.1.Терміни проведення моніторингу визначаються освітньою програмою та планом роботи ліцею на рік.

6.2. Виконавцями моніторингу є:

- директор ліцею;

- заступники директора з навчально-виховної роботи;

- керівники шкільних методичних об’єднань, творчих груп;

- вчителі;

- класні керівники;

- соціальний педагог, практичний психолог, вчитель-логопед.

6.3. Проведення моніторингових досліджень пе­редбачає створення творчої групи з моніторингу як структурного під­розділу методичної ради ліцею.

6.4. Етапи проведення моніторингу:

- підготовчий (визначення об’єкта моніторингу, мети, критеріїв оцінювання, розробка інструментарію і механізму відстеження, визначення термінів);

- практичний (аналіз документації, тестування, контрольні зрізи, анкетування, цільові співбесіди, самооцінка тощо);

- аналітичний (систематизація та аналіз інформації, коригування, прогнозування, контроль за виконанням прийнятих управлінських рішень).

6.5. Функціональні обов’язки учасників моніторингу:

- адміністрація школи:

- розробляє і втілює внутрішню у систему моніторингу якості освіти і виховання;

- установлює і затверджує порядок, періодичність проведення моніторингових досліджень;

- визначає шляхи подальшого розвитку ліцею.

- творча група моніторингу:

- проводить моніторингові дослідження;

- аналізує результати моніторингу;

- веде облік результатів моніторингу;

- розробляє рекомендації з усунення виявлених недоліків.

- учителі:

- визначають та аналізують рівень навчальних до­сягнень учнів з предметів за результатами тестування, контрольних зрізів, підсумків за семестри, навчальний рік;

- визначають шляхи підвищення навчальних досягнень учнів;

- своєчасно подають інформацію для моніторингу.

- класні керівники:

- здійснюють контроль навчальних досягнень учнів;

- своєчасно доводять підсумки контролю до відома батьків;

- своєчасно подають інформацію для моніторингу.

6.6. Очікуваними результатами проведення моніторингу є:

- отримання результатів стану здійснення освітнього процесу в ліцеї;

- покращення функцій управління освітнім процесом, накопичення даних для прийняття управлінських рішень.

6.7. Результати моніторингу мають лише стимулюючий характер для змін певної діяльності.

6.8. Контроль за проведенням моніторингу здій­снює директор, заступники директора закладу освіти.

7. Підсумки моніторингу

7.1. Підсумки моніторингу оформлюються у вигляді схем, таблиць, діаграм, висвітлюються в довідково-аналітичних матеріалах, які мають конкретні, реальні до виконання рекомендації.

7.2. Підсумки моніторингу можуть обговорюватися на засіданнях педагогічної ради, атестаційної комісії, нарадах при директорі, нарадах при заступнику директора, на засіданнях методичної ради ліцею, методичних об’єднань та інших підструктур.

7.3. За підсумками моніторингу розробляються рекомендації, приймаються управлінські рішення, видається наказ, оформляється аналітична довідка, здійснюється планування і прогнозування розвитку ліцею.

8. Прикінцеві положення

8.1. Положення про моніторинг якості освітнього процесу у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» Києво-Святошинської районної ради Київської області ухвалюється педагогічною радою закладу, затверджується наказом директора та вводиться в дію з моменту підписання наказу. Зміст Положення оприлюднюється на сайті закладу.

8.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради ліцею та вводяться в дію наказом директора.

Кiлькiсть переглядiв: 0