FacebookYouTubeПідписатися на RSS

1. Загальні положення

1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» (далі – Положення) закріплює основні напрями і цілі оцінної діяльності у закладі і покликане сприяти покращенню якості освіти.

1.2. Положення є документом, розробленим відповідно до:

- Закону України «Про освіту» (ст. 41);

- Державного стандарту початкової освіти;

- Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти;

- Статуту Вишнівського академічного ліцею «Основа»;

- Освітньої програми Вишнівського академічного ліцею «Основа».

1.3. Внутрішня система забезпечення якості освіти функціонує у взаємозв’язку з системою внутрішньошкільного контролю і моніторингу як основою управління освітньою діяльністю закладу та спрямована на забезпечення відповідності процедурам і змісту зовнішньої оцінки якості освіти.

1.4. Оцінка якості освіти здійснюється за допомогою:

- системи внутрішньошкільного контролю;

- моніторингу якості освіти;

- державної підсумкової атестації випускників, в тому числі проведеної у формі зовнішнього незалежного оцінювання;

- ліцензування;

- громадської експертизи якості освіти.

1.5. Джерелами даних для оцінки якості освіти можуть бути:

- освітня статистика;

- проміжна і підсумкова атестація;

- моніторингові дослідження;

- соціологічні опитування.

1.6. У цьому Положенні використовуються такі поняття:

- якість освіти – відповідність результатів освіти вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти та/або договором про надання освітніх послуг;

- внутрішня система забезпечення якості освіти – система управління якістю освіти на основі проектування, збору і аналізу інформації про зміст освіти, результати освоєння освітньої програми (за рівнями освіти), умов її реалізації і ефективності складових її підпрограм/компонентів.

1.7. Дія цього Положення поширюється на діяльність усіх педагогічних працівників закладу.

2. Принципи та цілі

внутрішньої системи забезпечення якості освіти

2.1. У основу внутрішньої системи забезпечення якості освіти покладені такі принципи:

· об’єктивності, достовірності, повноти і системності інформації про якість освіти;

· реалістичності вимог, норм і показників якості освіти, їх соціальної і особистісної значущості;

· обліку індивідуальних особливостей розвитку здобувачів освіти;

· відкритості, прозорості процедур оцінки якості освіти;

· інтеграції в зовнішню систему забезпечення якості освіти;

· доступності інформації про стан і якість освіти;

· рефлексивності, залучення педагогів до самоаналізу і самооцінки своєї діяльності;

· мінімізації системи показників з урахуванням потреб різних рівнів управління;

· дотримання морально-етичних норм при проведенні процедур оцінки якості освіти в закладі.

2.2. Основними цілями внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- отримання об’єктивної інформації про функціонування і розвиток системи освіти у закладі, прогнозування змін та виявлення чинників, що впливають на якість освіти;

- надання учасникам освітнього процесу і громадськості достовірної інформації про якість освіти;

- ухвалення обґрунтованих і своєчасних управлінських рішень щодо вдосконалення системи освіти.

3. Предмет та завдання

внутрішньої системи забезпечення якості освіти

3.1. Предметом внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- якість освітніх результатів здобувачів освіти (відповідність індивідуальних освітніх досягнень державним стандартам);

- якість організації освітнього процесу, що включає доступність освіти, матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу, освітній простір, у тому числі створення інклюзивного освітнього середовища;

- якість освітньої програми, що прийнята і реалізовується у закладі, умови її реалізації;

- стан виховної роботи;

- професійна компетентність педагогів, їх діяльність щодо забезпечення необхідної якості освіти;

- ефективність управління закладом;

- прозорість та інформаційна відкритість діяльності закладу;

- стан збереження здоров’я здобувачів освіти.

3.2. Завданнями внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

- забезпечення функціонування моніторингу якості освіти у закладі;

- формування єдиних критеріїв якості освіти та підходів до їх вимірювання;

- формування системи аналітичних показників, що дозволяють ефективно реалізовувати основні цілі внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- вивчення і самооцінка стану розвитку і ефективності діяльності закладу;

- визначення рівня відповідності умов здійснення освітнього процесу державним вимогам;

- визначення рівня відповідності освітньої програми закладу запитам основних споживачів освітніх послуг та нормативним вимогам;

- забезпечення доступності якісної освіти;

- оцінка рівня індивідуальних освітніх досягнень здобувачів освіти;

- сприяння підвищенню кваліфікації учителів, які беруть участь у процедурах оцінювання якості освіти;

- розширення участі громадськості в управлінні системою освіти закладу;

- ведення освітньої статистики закладу.

4. Реалізація внутрішньої системи забезпечення якості освіти

4.1. Заходи з реалізації цілей і завдань внутрішньої системи забезпечення якості освіти плануються та здійснюються на основі проблемного аналізу освітнього процесу закладу, визначення методології, технології і інструментарію оцінки якості освіти.

4.2. Реалізація внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється за допомогою визначених процедур і експертної оцінки якості освіти.

4.3. Зміст оцінки якості організації освітнього процесу включає:

- результати ліцензування і державної акредитації;

- програмно-інформаційне забезпечення освітнього процесу;

- оснащеність навчальних кабінетів сучасним обладнанням, засобами навчання і меблями;

- забезпеченість підручниками, методичною і навчальною літературою;

- стан умов навчання відповідно до норматив і вимог Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу 2.4.2.2821-10;

- забезпечення безпеки (ТБ, ДСанПіН 5.5.2.008-01, антитерористична безпека, вимоги нормативних документів);

- рівень тривожності учнів 1-х, 5-х, 10-х класів у період адаптації;

- результати подальшого працевлаштування випускників;

- відкритість закладу освіти для батьків і громадських організацій;

- ефективність механізмів самооцінки.

4.4. Зміст оцінки професійної компетентності педагогів і їхньої діяльності із забезпечення необхідної якості освіти включає:

- атестацію педагогів, у тому числі сертифікацію, систематичність проходження курсів;

- знання і використання сучасних педагогічних методик і технологій;

- освітні досягнення здобувачів освіти;

- участь у роботі районних методичних об’єднань, професійних конкурсах різного рівня тощо.

4.5. Зміст оцінки якості освітніх результатів здобувачів освіти включає:

- державну підсумкову атестацію випускників 11-х класів за результатами зовнішнього незалежного оцінювання;

- державну підсумкову атестацію випускників 9-х класів;

- державну підсумкову атестацію учнів 4-х класів як моніторингові дослідження якості знань за основними предметами початкової школи;

- проміжну і поточну атестацію здобувачів освіти;

- участь і результативність у шкільних, районних, обласних та Всеукраїнських етапах учнівських олімпіад, конкурсів, змагань;

- моніторингове дослідження учнів 1-х класів «Готовність до навчання в школі і адаптація»;

- моніторингове дослідження рівня навченості та адаптації учнів 5-х, 10-х класів;

- моніторингове дослідження освітніх досягнень здобувачів освіти на різних рівнях навчання відповідно до внутрішньої програми моніторингових досліджень.

4.6. Зміст оцінки якості виховної роботи включає:

- якість планування виховної роботи;

- охоплення здобувачів освіти змістом діяльності, яка відповідає їхнім інтересам і потребам;

- наявність учнівського самоврядування;

- рівень задоволеності здобувачів освіти та батьків виховним процесом;

- дослідження рівня вихованості здобувачів освіти;

- позитивна динаміка кількості правопорушень і злочинів, вчинених здобувачами освіти.

4.7. Зміст оцінки здоров’я здобувачів освіти включає:

- наявність медичного кабінету і його оснащеність;

- регулярність та якість проведення санітарно-епідеміологічних профілактичних заходів;

- оцінку рівня захворюваності здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників школи;

- діагностику психологічного клімату у закладі;

- оцінку ефективності оздоровчої роботи (здоров’язбережувальні програми, режим дня, організація відпочинку та оздоровлення дітей у канікулярний час);

- оцінку стану фізкультурно-оздоровчої роботи.

4.8. Періодичність проведення оцінювання якості освіти, визначення суб'єктів оцінної діяльності та критеріїв оцінювання встановлюються у внутрішній програмі моніторингових досліджень.

5. Організаційна і функціональна структура

внутрішньої системи забезпечення якості освіти

5.1. Організаційна структура, що здійснює внутрішню оцінку, експертизу якості освіти і інтерпретацію отриманих результатів, включає:

- адміністраціюліцею;

- педагогічну раду;

- методичну раду;

- предметні методичні комісії учителів;

- творчі групи;

- тимчасові структури (педагогічний консиліум, комісії та ін.).

5.2. Функціональні обов’язки учасників внутрішньої системи забезпечення якості освіти:

- адміністрація школи:

- регулює функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу;

- забезпечує проведення в закладі контрольно-оцінних процедур, моніторингових, соціологічних і статистичних досліджень з питань якості освіти;

- забезпечує умови для підготовки працівників закладу до здійснення контрольно-оцінних процедур;

- організовує систему моніторингу якості освіти в закладі, здійснює збір, обробку, зберігання і оприлюднення інформації про стан та динаміку розвитку;

- аналізує результати внутрішньої системи забезпечення якості освіти на рівні закладу;

- формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти (аналіз роботи закладу за навчальний рік, звіт директора закладу);

- приймає управлінські рішення з питань розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- розробляє заходи і готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

- педагогічна рада:

- сприяє організації роботи з підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчих ініціатив;

- формує систему показників, що характеризують стан та динаміку розвитку системи освіти в закладі;

- заслуховує інформацію і звіти педагогічних працівників, доповіді представників організацій і установ, які взаємодіють із закладом з питань якості освіти, у тому числі інформацію про перевірку дотримання санітарно-гігієнічного режиму в закладі, про охорону праці, здоров’я і життя здобувачів освіти та інші питання освітньої діяльності закладу;

- приймає рішення про якість виконання освітньої програми школи за результатами навчального року.

- методична рада і предметні методичні комісії:

- беруть участь у розробці методики оцінювання якості освіти, системи показників, що характеризують стан та динаміку розвитку закладу, критеріїв оцінки результативності професійної діяльності педагогів;

- сприяють проведенню підготовки працівників закладу і громадських експертів до здійснення контрольно-оцінних процедур;

- проводять експертизу організації, змісту і результатів атестації педагогів, у тому числі за результатами сертифікації, формують пропозиції щодо їх вдосконалення;

- готують пропозиції щодо вироблення управлінських рішень за результатами оцінки якості освіти на рівні закладу.

5.2. Діагностичні і оцінні процедури у рамках внутрішньої системи забезпечення якості освіти можуть проводитися із залученням професійних і громадських експертів.

6. Участь громадськості у внутрішній оцінці

і контролі якості освіти

6.1. Гласність та відкритість результатів оцінки якості освіти забезпечується шляхом надання інформації основним споживачам освітніх послуг через:

- оприлюднення звіту директора ліцею у засобах масової інформації;

- розміщення аналітичних матеріалів, результатів оцінки якості освіти на сайті закладу.

6.2. Внутрішня система забезпечення якості освіти припускає участь у здійсненні оцінної діяльності громадськості і професійних об’єднань у якості експертів. Вимоги до експертів, які залучаються до оцінювання якості освіти, встановлюються нормативними документами, що регламентують реалізацію процедур контролю і оцінки якості освіти.

7. Прикінцеві положення

7.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти Вишнівського академічного ліцею «Основа» Києво-Святошинської районної ради Київської області ухвалюється педагогічною радою закладу, затверджується наказом директора та вводиться в дію з моменту підписання наказу. Зміст Положення оприлюднюється на сайті закладу.

7.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради ліцею та вводяться в дію наказом директора.

Кiлькiсть переглядiв: 0