Становлення та розбудова української державності, інтеграція в європейську спільноту, побудова демократичного суспільства передбачають орієнтацію на людину, яка здатна працювати на процес державотворення, на становлення народу України як політичної нації. Стрижнем цієї системи виховання є національна ідея, спрямована на формування всебічно розвиненої особистості як громадянина своєї держави.

Школа працює за такими основними напрямками:

- громадянське виховання,

- національно-патріотичне виховання,

- військово-патріотичне виховання,

- екологічне виховання,

- морально-етичне виховання,

- правове виховання,

- робота з батьками,

- превентивне виховання,

- художньо-естетичне виховання,

- виховання потреби здорового способу життя,

- фізичне й трудове виховання,

- професійна освіта.

Для того, щоб виховна робота була дійсно ефективною та результативною, в школі широко використовуються інноваційні форми роботи.

Громадянське виховання

Громадянська освіта в ЗОШ №3 здійснюється комплексно через навчальний процес, позакласну роботу, а також роботу органів учнівського самоврядування. У школі близько 15 років активно працює шкільне учнівське самоврядування, робота якого спрямована на формування особистості учня як повноправного громадянина незалежної суверенної держави з почуттям власної гідності.

Учнівське самоврядування бере активну участь у житті школи, різноманітних обласних, районних та міських заходах (координатор Тимошенко Т.О.).

Діяльність учнівського саморвядування сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадянської позиції, процесу соціалізації учнів, більш ефективному їх входженню в доросле життя. Школа керується інтересами й потребами дітей, прагне стати осередком, де учні не лише вчаться, а й формуються як особистості, живуть повноцінним, духовним життям.

Шкільне самоврядування покликане надати слушну допомогу учням, розвивати у них такі якості, як самостійність, активність, ініціативність, комунікативність, толерантність, відповідальність, обов’язковість, уміння приймати рішення й реалізовувати намічене тощо.

Членами УОС організовуються та проводяться Європейські тижні місцевої демократії, під час яких влаштовуються зустрічі з міським головою, секретарем міської ради, депутатами постійної комісії з питань освіти, культури, спорту, сім’ї та молоді, під час яких діти обговорюють питання, що їх цікавлять.

У школі добре розвинений волонтерський рух. У кожному класі організовано волонтерські групи, якими керує волонтерський загін шкільного парламенту (координатор Богданович В.В.).

Волонтери школи постійно постійно беруть активну участь у різноманітних акціях: «Твоя гривня врятує життя людини», «Діти Вишневого-воїнам АТО», «Я – проти насилля», виступи в реабілітаційному центрі воїнів АТО, різноманітні акції милосердя. Шкільна агітбригада організовує виступи з безпеки життєдіяльності перед учнями 1-11 класів, під час якого проводиться акція по збору коштів «Серце до серця».

Національно-патріотичне виховання

Одним із пріоритетних напрямків є національне вихованню школярів.Активно використовується в роботі проектна діяльність.

Військово-патріотичне виховання

Команда школи (учні 8-11 класів) активним учасником та неодноразовим переможцем та призером фізкультурно-оздоровчого патріотичного конкурсу школярів України „Козацький гарт”.

У 2006 році вперше були проведені шкльні змагання під назвою „Нащадки козацької слави”, а шкільна команда «Гетьмани» є активною учасницею Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл»(«Джури»).

Екологічне виховання

Не залишається поза увагою екологічне виховання. У школі діє екологічна агітбригада «Шанс». Протягом навчального року в школі постійно організовуються різноманітні шкільні та районні екологічні акції. Наприклад, «Птах року 2016 – повзик», Всеукраїнський фестиваьі юних садівників «Україна-сад», «Шкільна клумба», «Підгодуй птаха» та ін. Пошукові загони беруть участь у різноманітних конкурсах, дослідженнях. Використовується проектна технологія.

З 2012 року за ініціативи самоврядування та випускників школи почалася робота по відродженню шкільного парку. Робота над реалізацією проекту «Відродимо парк» продовжується й зараз. Учні школи підтримали цю ініціативу й висадили багато саджанців дерев та кущів; члени шкільного парламенту разом з батьківською громадськістю не залишилися осторонь і теж насадили саджанців.

Морально-етичне виховання

Осередком морально-етичного виховання є дебатний клуб «Кредо» (кер.Киричук Г.О.), який існує в школі з 2010 року. Він є неодноразовим переможцем міських, районних конкурсів гри на правову тематику, брейн-рингів «Найрозумніший»

Правове та превентивне виховання

У школі активно ведеться профілактична робота по попередженню насильства та жорстокості над дітьми. Для дітей та їх батьків, а також для мешканців мікрорайону проводяться профілактичні бесіди, вуличні акції по розповсюдженню буклетів та пам’яток, психологом та соціальним педагогом проводяться тренінги, організовуються перегляд та обговорення тематичних фільмів і т.ін.

Систематично проводиться профілактична робота по недопущенню протиправної поведінки серед учнів. Вчасно поновлюється соціальний паспорт школи, ведеться спостереження за учнями, які перебувають на внутрішкільному обліку та на обліку в КМСД, двічі на семестр проводиться засідання штабу з попередження правопорушень, організовуються зустрічі з працівниками міліції, прокуратури, соціальних служб міста, тренінг «Ми різні, але права наші рівні», дебати «Неохідно обмежити доступ молоді до соціальних мереж» (дебатний клуб «Кредо», кер. Киричук Г.О.), поновлюються загальношкільний та класні куточки з правової тематики з урахуванням вікових особливостей учнів, організовано перегляд та обговорення фільмів «Дороги, які нас обирають», «Станція призначення - Життя», «Запобігання торгівлі людьми та експлуатації дітей», «Агент жорстокості», «Права дитини за Конвенцією ООН». Проведено «круглий стіл» «Незнання законів нікого не звільняє від відповідальності» та ін. Ведеться суворий контроль за відвідування занять учнями школи.

Робота з батьківською громадськістю

Одним із пріоритетних напрямків роботи школи є робота з батьками. Ведеться робота по реалізації довгострокового проекту «Школа для батьків» (кер.Дворецька А.І.). За ініціативи шкільного батьківського комітету 9-Б класу, Батьківська рада школи вдало реалізовує проект «За сьогодення та майбутнє». Батьки поставили собі за мету підвищити рівень інформованості дітей та батьків школи щодо причин та наслідків формування алкогольної та тютюнової залежності. На даний час робота з батьками завершена, продовжується робота з дітьми. Батьки є активними учасниками стратегічного планування школи. Завершилася робота батьків над проектом «Чиста вода».

Протягом року організовується 4 засідання загальношкільного батьківського комітету. Членами комітету проводяться рейди «Шкільна форма», «Спортивна форма», «Стан харчування учнів школи», «Урок» та ін.

Батьки систематично відвідували шкільну їдальню, проводили дегустацію шкільних обідів.

Упродовж навчального року продовжили роботу Школа для батьків 1-4 класів «Азбука родинного виховання» та клуб «Родинний міст» для батьків 5-11 класів. Батьки є активними та повноправними учасниками навчально-виховного процесу в школі.

Виховання потреби здорового способу життя

Протягом року ведеться оздоровча робота серед школярів: традиційно проводяться тижні здоров’я, в рамках яких учні зустічаються з лікарями, проводяться бесіди профілактичного змісту, різноманітні конкурси. Найбільш цікавими стали конкурс фізкультхвилинок «Щоб бути Нехворійком» та конкурс на кращий комплекс ранкової гімнастики, зустріч у фітовітальні «В гостях у Вітамінки», конкурси малюнків та плакатів, практичні заняття по виготовленню марлевих пов’язок. Переглянуто та обговорено фільми про шкідливість куріння та спиртних напоїв. Для учнів молодших класів на великій перерві проводяться рухливі ігри.

Велика робота проводиться по залученню учнів школи до спортивних гуртків та секцій. Кожен третій учень школи відвідує спортивні шкільні та міські гуртки. Ефективність такої роботи підтверджує те, що ЗОШ №3 останні роки є переможцем Спартакіади школярів району.

З 2016 року у Вишнівській ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 запроваджується діагностично-проектувальний комплекс «Універсал» - комп’ютерна програма, розроблена на основі інноваційних освітніх психолого-педагогічних технологій, що створені на засадах проектування особистісного розвитку.

Аналіз, що проводиться за результатами психолого-педагогічної діагностики, передбачає визначення основних проблем та потенційних можливостей розвитку особистості учня за чотирма сферами особистісного розвитку: фізичним, психічним, соціальним і духовним. На основі кореляційного аналізу рівня розвитку особистості учня визначаються основні проблеми та потенційні можливості як конкретного учня, так і окремих груп учнів, класних колективів.

Результати досліджень дадуть можливість ознайомитися вчителям з рекомендаціями, класним керівникам отримати характеристики класів та учнів, разом з психологом спланувати подальшу роботу, що сприяє ефективності виховного процесу в школі.

Тапка система виховної роботи дає можливість педагогічному колективу ефективно працювати над формуванням всебічно розвиненої особистості громадянина суверенної держави України.

Кiлькiсть переглядiв: 99

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.