Психологічна служба школи працює згідно проблеми, над якою працює школа: «Рівний доступ до якісної освіти, розвиток інноваційного потенціалу особистості, формування життєвих компетенцій учнів».
- Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес.
- Формування духовності на основі культури українського народу.
- За напрямками:
1) психодіагностична робота, психокорекція;
2) консультаційна робота (індивідуальна та групова);
3) корекційно-відновлювальна робота;
4) психологічна просвіта;
5) навчальна діяльність;
6) організаційно-методична робота;
7) зв’язки з громадськістю.
ІІ. Забезпечуємо якісний психолого-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, створюємо здоровий психологічний клімат школи. Вдосконалюємо систему роботи з виховання таких якостей особистості, як:
-повага до старших;
- почуття відповідальності та вдосконалення навичок здорового способу життя;
- терпимість та повага до інших, гарні манери, вміння здобути авторитет в оточуючих;
- почуття патріотизму, готовність допомагати;
- безкорисливість у стосунках;
- засвоєння навичок здорового способу життя, дотримання їх у повсякденному житті.
Беремо під соціально-психолого-педагогічний патронаж сім’ї, що попали в складні життєві обставини.
ІІІ. У 2019-2020 н. р. здійснюємо профілактику негативних явищ в учнівському середовищі, здійснюємо превентивну освіту, профілактику девіантної і ризикованої поведінки підлітків.
У роботі використовуємо такі програми: «Молодь за здорове майбутнє», «Талант і творчість».
ІV. У навчальному році усю роботу, з урахуванням результатів обстеження, спрямовуємо на успішну адаптацію учня в колективі при вступі в школу, що є основою гармонійного розвитку особистості; при переході з початкової ланки в середню, на модернізацію навчально-виховного процесу та його профілізацію, центром якого є дитина.
Працюємо згідно проблемного питання школи та згідно науково-методичного питання району: «Створення умов для безперервного підвищення професійної комтентності педагогічних працівників та формування конкурентно-спроможного учня в умовах модернізації навчально-виховного процесу».
№ п/п | Зміст роботи з учнями (дітьми), педпрацівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу | Термін проведення | Де і з ким проводиться |
1. Психодіагностична робота | |||
1. | Спостереження за адаптацією дітей 6-го віку до навчання в школі на основі класифікації за методикою Гуткіної | Вересень-жовтень | учні 1-их класів, класоводи |
2. | С/п дослідження серед учнів 1-их класів за методикою Керна-Ієрасика (за запитом школи). | Вересень-жовтень | учні 1-их класів, класоводи |
3. | С/п дослідження серед учнів 4-их класів за методикою «Прогресивні матриці Равена» (за запитом школи). | Квітень | учні 4-их класів, класоводи |
4. | С/п дослідження серед учнів 5-их класів за методикою «Прогресивні матриці Равена». | Грудень | учні 5-их класів |
5. | С/п дослідження серед учнів 5-их класів за методикою «Соціометрія». | Грудень | учні 5-их класів, учителі-класні керівники |
6. | С/п дослідження серед учнів 6-их класів по визначенню типів темпераменту за методикою Г. Айзенка «EPI». | Лютий | учні 6-их класів, учителі- класні керівники |
7. | Дослідження обдарованості учнів та міри її розкриття за методикою Хаана та Кафа, Коробко С. Л. «Обдаровані діти». (за запитом школи) | Січень-лютий | учні 9-11 класів |
8. | С/п дослідження серед учнів 10-их класів за методикою Подмазіна (опитувальник для ідентифікації типів акцентуації характеру). | Квітень | учні 10-их класів |
2. Консультаційна робота | |||
1. | Індивідуальне консультування учнів з проявами дезадаптації | Протягом року | Учні 1, 5-х класів |
2. | Індивідуальне консультування учнів що знаходяться на внутрішкільному обліку | Протягом року | Учні школи, що знаходяться на внутрішкільному обліку |
3. | Індивідуальне консультування учнів з особливими потребами | Протягом року | Учні школи з особливими освітніми потребами |
4. | Індивідуальне консультування учнів з труднощами у навчанні | Протягом року | Учні школи у яких є труднощі у навчанні |
5. | Індивідуальне консультування учнів за результатами досліджень | Протягом року | Учні школи |
6. | Консультування батьків та вчителів | Протягом року | Батьки, учителі |
7. | Групові консультації щодо здачі державної підсумкової атестації та тестів з зовнішнього незалежного тестування. | Протягом року | Учні 9, 11 класів |
8. | Профконсультації з учнями (зокрема бесіди з батьками, педагогами) без проведення психодіагностичної роботи | Протягом року | Учні 9, 10, 11 класів |
3. Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | |||
1. | Робота за програмою «Проектування особистісного розвитку школяра», автор В.О.Киричук | Протягом року | Група учнів 5-6 кл. |
2. | Робота за програмою «Самовдосконалення», автор О. О. Мізерна | Протягом року | Учні 7-8 класів |
3. | Участь у програмі «Обдарована дитина» | Протягом року | Учні школи 9, 10, 11 класів |
4. Психологічна просвіта | |||
1. | Участь у роботі батьківських зборів «Психологічні особливості дітей 6-ти річного віку» | Вересень | Батьки школи, класоводи |
2. | Виступ на засіданні МО вчителів початкових класів «Готовність до навчання в школі дітей 6-ти річного віку» за результатами спостережень та психодіагностики | Жовтень | Вчителі школи, класоводи 1-А, 1-Б, 1-В, 1-Г класів |
3. | Організація педконсиліуму на тему: «Адаптація учнів 6-ти річного віку до навчання в школі на основі класифікації Гуткіної» | Жовтень | Вчителі школи, класоводи 1-х класів, заступник директора з навч. роботи, голова МО |
4. | Участь у педконсиліумі на тему «Адаптація та причини дезадаптації до навчання учнів 5-х класів при переході з початкової ланки в середню» | Листопад | Вчителі школи, класні керівники 5-их класів, вчителі предметники |
5. | Виступи на класних батьківських зборах «Увага, підліток!» (за запитом школи) | Протягом року | Батьки учнів 5-8 класів, класні керівники |
6. | Проведення «Місячника здорового способу життя» (анкетування, години спілкування, конкурси). | Листопад | Учні школи, класні керівники |
7. | Проведення «Місячника здорового способу життя» у початкових класах «Ми за здоровий спосіб життя. Колесо життя» (години спілкування, конкурси). | Листопад | Учні 2-3 класів |
8. | Виступ на МО класних керівників «Девіації в поведінці підлітків» | Протягом року | Класні керівники 5-8 класів |
9. | Психолого-педагогічний патронаж учнів, що навчаються за індивідуальною програмою, за інклюзивною формою навчання та учнів, що попали в складні життєві обставини | Протягом року | Практичний психолог |
5. Навчальна діяльність | |||
1. | Відвідування психологічних конференцій та семінарів | Протягом року | Психологи району |
2. | Участь у тренінгових програмах та проектах професійного зростання психологів | Протягом року | Психологи України та району |
6. Організаційно-методична робота | |||
1. | Оформлення кабінету психологічної служби | Вересень | Кабінет, психологічна служба |
2. | Складання плану роботи практичного психолога на рік та на місяць | Вересень | Кабінет, психологічна служба |
3. | Складання звітів (статистичного та аналітичного) | Раз у півріччя, раз у рік | Кабінет, психологічна служба |
4. | Підготовка матеріалів до батьківських зборів, до виступів на педконсиліумах, на методоб’єднаннях вчителів-предметників та класних керівників, на нарадах при директорі, на педрадах та засіданнях методичної ради школи | Протягом року | Кабінет, психологічна служба |
5. | Збагачення кабінету новинками психологічної літератури | Протягом року | Кабінет, психологічна служба |
6. | Година психолога | Протягом року | В кожному класі |
7. | Виступ в класних колективах «Девіації в поведінці підлітків» (превентивні заняття) | Протягом року | Учні школи |
8. | Поповнення та підготовка психодіагностичного інструментарію (тестових бланків, анкет) | Протягом року | Психологічний кабінет |
9. | Обробка психодіагностичного матеріалу | Протягом року | Психологічний кабінет, практичний психолог |
10. | Складання протоколів та аналітичних довідок за результатами психодіагностики | Протягом року | Психологічний кабінет |
11. | Підготовка до занять з учнями за програмою «Соціально-комунікативний розвиток особистості» | Протягом року | Психологічна служба, бібліотека |
12. | Підготовка до занять з учнями за корекційною тренінговою програмою «Самовдосконалення» | Протягом року | Психологічна служба, бібліотека |
13. | Оформлення психологічної документації | Протягом року | Психологічний кабінет, практичний психолог |
14. | Методична допомога вчителям у підборі і наданні психологічної літератури | Протягом року | Психологічний кабінет, бібліотека, практичний психолог |
15. | Підготовка учнів до участі в районній інтелектуальній олімпіаді | Березень | Учні 9, 10, 11 класів |
16. | Участь у методичній раді школи | Протягом року | Практичний психолог |
7. Зв’язки з громадськістю | |||
1. | Підтримка зв’язку з психологами інших закладів | Протягом року | Психологи інших навчальних закладів |
2. | Співпраця з вищими навчальними закладами України | Протягом року | ВНЗ |
3. | Співпраця з Інститутом обдарованої дитини | Протягом року | ІОД НАПН України |
4. | Оформлення психологічних характеристик для допризовників (за потребою) | Вересень-жовтень | Військкомат, учні- допризовники, практичний психолог |
5. | Відвідування родин учнів на дому (у випадку необхідності) | Протягом року | Родини учнів, учні школи |
6. | Психолого-педагогічний патронаж учнів із сімей, що потрапили в складні життєві обставини. | Протягом року | Учні, родини учнів |