Мета роботи соціально-психологічної служби:
- вивчення особливостей життєдіяльності та індивідуального розвитку особистості або групи;
- поліпшення психологічного клімату в педагогічному колективі;
- поліпшення психологічного клімату в учнівському колективах;
- профілактика негативних явищ та пропаганда здорового способу життя серед учнів, медпрацівників та батьків;
Завдання соціально-психологічної служби:
- сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату в учнівському, педагогічному та батьківському колективах;
- сприяти підвищенню психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу;
- розвиток творчих здібностей учнів;
- допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників.
Завданнями соціального педагога є:
ØСприяти повноцінному розвитку особистості вихованців.
ØФормувати необхідні комунікативні навички та уміння розв’язувати конфліктні ситуації. Розвиток моральної сфери.
ØФормувати мотивацію до здорового способу життя.
ØПрофілактика та корекція девіантної поведінки.
ØКонсультативна робота з старшокласниками щодо підготовки до самостійного життя.
ØПрофорієнтаційна робота з учнями старших класів.
ØСоціальний захист вихованців.
Проблема, над якою працює соціальний педагог у 2016 – 2017 навчальному році:
«Девіантна поведінка як форма соціальної дезадаптації дітей та молоді»
Вересень
№ п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведен ня | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагностична робота | Соціальна паспортизація класів, школи (виявлення категорійних учнів та сімей). С/п дослідження (діагностика професійної спрямованості ДДО) за методикою Голланда | до 10. 09 протя гом місяця | Учні школи. Учні 10-х, 9-х класів. |
2 | Консультаційна робота | Щорічний громадський огляд стану навчання, виховання, оздоровлення дітей-сиріт, дітей, які залишилися без піклування батьків, дітей-інвалідів та дітей з проблемних сімей | протягом вересня | Діти – сироти, діти – інваліди, діти з сімей, що потрапили в складні сімейні обставини. |
3 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | Діагностика потреб учнів з особливими потребами та обмеженими можливостями | до 19.09 | Батьки учнів з особливими потребами. |
4 | Психологічна просвіта | Виступ на загально - шкільних батьківських зборах з доповіддю про стан роботи соціального педагога з дітьми пільгових категорій у 2015-2016 н.р. | 08.09 | Представники батьківських комітетів класів. |
5 | Навчальна діяльність | Відвідування уроків з метою спостереження за учнями «групи ризику», що потребують оціально-педагогічного супроводу. | протя гом року | Учні, що потре - бують соціально – педагогічного супроводу. |
6 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації, підготовка до виступів на батьківських зборах, підготовка до проведення с/п дослідження. | протя гом місяця | Соціальний педагог |
7 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства при міськвиконкомі. Співпраця з представниками грома дських організацій по наданню допомоги сім’ям, що потрапили в складні сімейні обставини. | протя гом місяця 03.09 протя гом місяця | Учні з особливими освітніми потребами |
8 | Інші види роботи | Складання спільного плану роботи з ЦССДСМ | до 24.09 | Ковбасенко Н.В. |
Жовтень
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагностич на робота | С/п дослідження за методикою «Соціометрія» Вивчення рівня адаптації до навчання у 5 класі за Т.Л.Лісовською Вивчення рівня адаптації до школи учнів 1 класів за Т.Л.Лісовською С/п дослідження за методикою «Соціометрія» | протягом місяця протягом місяця протягом місяця протягом місяця | учні 5 – х класів учні 5 – х класів учні 1 – х класів учні 7 – х класів |
2 | Консультаційна робота | Індивідуальні / групові консультації: - «Права та обов’язки опікуна/піклувальника щодо захисту прав підопічних згідно чинного законодавства України» - «Особливості набуття учнями-першокласниками соціальних навичок. Роль батьків у досягненні позитивних результатів» - «Права та обов’язки батьків щодо дитини мовою законодавства України» - «Алгоритм дій педагогічного працівника у разі виявлення фактів порушення прав дитини в навчальному закладі або фактів насильства в учнівському середовищі чи в сім’ї учня» Інша тематика (за запитом класних керівників та за потребою) | протягом місяця протягом місяця протягом місяця протягом місяця | опікуни/ піклувальники учні 1 – х класів та їх батьки Батьки учнів 5 – х класів класні керівники 1 – 11 – х класів |
3 | Корекційно-віднов лювальна та розви вальна робота | Корекційно – відновлювальні заняття за адаптованими програмами · « Корекція агресивної поведінки» · «Формування навичок спілкування, поводження в колективі та зниження агресивності» · Тренінгові заняття за програмою «Рівний – рівному» | за окремим планом за окремим планом за окремим планом | Учні, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Учні 7 - Б, 6 – В класів Учні 9 - A, 8 – В класів |
4 | Психологічна просвіта | Години соціального педагога Виступи на педрадах, малих нарадах при директорі з інформацією про роботу соціального педагога з дітьми девіантної поведінки.. Виступи на батьківських зборах. Тематика заходів: «Стилі батьківського виховання» «Як допомогти дитині у виборі професії» «Соціальний захист дітей» «Адаптація дитини до школи» «Моральне виховання в родині» «Здоровий спосіб життя дітей – взірець для батьків» | за окремим планом та за запитом | |
5 | Навчальна діяльність | Факультативне заняття за програмою «Захисти себе від ВІЛ/СНІДу» (за програмою «Формування здорового способу життя» авт.Т.В.Воронцова, В.М. оржеховська) Підготовка фасилітаторів із числа учнів 11 – А класу для участі у Всеукраїнській грі «Маршрут безпеки» | за окремим планом за окремим планом | Учні 11 – А, 10 - А класів Учні 11 – А класу |
6 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. Корекція банку данних. | протягом місяця | |
7 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | протягом місяця | |
8 | Інші види роботи | Робота за спільним планом з ЦССДСМ | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
Листопад
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагностич на робота | Індивідуальна діагностика учнів соціально незахищених категорій (за методикою «Кінетичний малюнок сім’ї» проективною методикою «Автопортрет» адаптація Р.Бернса») | Діти – напівсироти, діти, що знаходяться на внутрішкільному обліку. | |
2 | Консультаційна робота | Індивідуальні та групові консультації для батьків, учнів, педагогів( за запитом) | протягом місяця | за запитом |
3 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | За результатами діагностики ( адаптація 5-х класів авт. Лісовська Т.Л.) Корекційно – відновлювальні заняття за адаптованими програмами · « Корекція агресивної поведінки» · «Формування навичок спілкування, поводження в колективі та зниження агресивності» Тренінгові заняття за програмою «Рівний – рівному» | протягом місяця за окремим планом за окремим планом за окремим планом | за запитом класних керівників та за потребою Учні, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Учні 7 - Б, 6 – В класів Учні 9 - A, 8 – В класів |
4 | Психологічна просвіта | Прведення виховних профорієнтаційної тематики: «Твоя професія – твій вибір» «Я сам будую своє майбутнє» | протягом місяця | Учні 8, 9, 10, 11 класів ( за запитом класних керівників» |
5 | Навчальна діяльність | Факультативне заняття за програмою «Захисти себе від ВІЛ/СНІДу» (за програмою «Формування здорового способу життя» авт.Т.В.Воронцова, В.М. оржеховська) Підготовка фасилітаторів із числа учнів 11 – А класу для участі у Всеукраїнській грі «Маршрут безпеки» | Учні 11 – А, 10 - А класів Учні 11 – А класу | |
6 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. Корекція банку данних. | протягом місяця | |
7 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | протягом місяця | |
8 | Інші види роботи | Робота за спільним планом з ЦССДСМ Організація зустрічей, конкурсів, круглих столів, виховних годин в рамках місячника здорового способу життя. | протягом місяця протягом місяця | діти соціально незахищених категорій Вчителі та учні школи ( середніх та старших класів) |
Грудень
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагностична робота | С/п дослідження за методикою «Соціометрія» | протягом місяця | Учні 5 – х класів |
2 | Консультаційна робота | Індивідуальні та групові консультації ( за запитом): «Консультування з приводу складностей взаємин з дітьми» | протягом місяця | за запитом |
3 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | За результатами діагностики ( адаптація 5-х класів авт. Лісовська Т.Л.) Корекційно – відновлювальні заняття за адаптованими програмами · « Корекція агресивної поведінки» · «Формування навичок спілкування, поводження в колективі та зниження агресивності» Тренінгові заняття за програмою «Рівний – рівному» | за окремим планом | Учні 5 – А, 5 – Б, 5 – В, 5 – Г класів |
4 | Психологічна просвіта | Години соціального педагога на: «Хочу - треба», «Твоє майбутнє – в твоїх руках» Виступи на батьківських зборах на тему: «Батьківські установки та їх вплив на розвиток особистості дитини»(за В.А.Кан-Каліком) «Вікові аспекти сімейного виховання» | протягом місяця | за запитом класних керівників за запитом класних керівників |
5 | Навчальна діяльність | Факультативне заняття за програмою «Захисти себе від ВІЛ/СНІДу» (за програмою «Формування здорового способу життя» авт.Т.В.Воронцова, В.М. оржеховська) Підготовка фасилітаторів із числа учнів 11 – А класу для участі у Всеукраїнській грі «Маршрут безпеки» | протягом місяця | Учні 11 – А, 10 - А класів Учні 11 – А класу |
6 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. Корекція банку данних. | протягом місяця | |
7 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | протягом місяця | |
8 | Інші види роботи | Робота за спільним планом з ЦССДСМ | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
Січень
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагностична робота | Індивідуальна діагностика учнів соціально незахищених категорій (за методикою «Кінетичний малюнок сім’ї» проективною методикою «Автопортрет» адаптація Р.Бернса») | Учн соціально незахищених категорій | |
2 | Консультаційна робота | Індивідуальні консультації для батьків дітей із малозабезпечених сімей, матерів - одиначок (щодо оформлення документів безкоштовне харчування) | Батьки дітей соціально незахищених категорій | |
3 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | За результатами діагностики ( адаптація 5-х класів авт. Лісовська Т.Л.) Розвивальні заняття з учнями початкової школи. | Учні 5 – х класів. Учні початкової школи. | |
4 | Психологічна просвіта | Години соціального педагога на: «Хочу - треба», «Твоє майбутнє – в твоїх руках» Виступи на батьківських зборах на тему: «Батьківські установки та їх вплив на розвиток особистості дитини»(за В.А.Кан-Каліком) «Вікові аспекти сімейного виховання» | протягом місяця | Учні 6 – 9 класів |
5 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. Корекція банку данних. | протягом місяця | |
6 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | протягом місяця | |
7 | Інші види роботи | Робота за спільним планом з ЦССДСМ | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
Лютий
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагностич на робота | Індивідуальна діагностика учнів соціально незахищених категорій (за методикою «Кінетичний малюнок сім’ї» проективною методикою «Автопортрет» адаптація Р.Бернса») | протягом місяця | Учні з девіантною поведінкою ( за окремим списком) |
2 | Консультаційна робота | Індивідуальні та групові консультації для батьків, учнів, педагогів( за запитом) Індивідуальні та групові консультації ( за запитом): «Консультування з приводу складностей взаємин з дітьми» | протягом місяця | за потребою – учні та педагоги школи, батьки |
3 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | За результатами діагностики ( адаптація 5-х класів авт. Лісовська Т.Л.) Корекційно – відновлювальні заняття за адаптованими програмами · « Корекція агресивної поведінки» · «Формування навичок спілкування, поводження в колективі та зниження агресивності» Тренінгові заняття за програмою «Рівний – рівному» | за окремим планом | Учні 5 – А, 5 – Б, 5 – В, 5 – Г класів Учні, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Учні 7 - Б, 6 – В класів Учні 9 - А, 8 – В класів |
4 | Психологічна просвіта | Години соціального педагога на: «Хочу - треба», «Твоє майбутнє – в твоїх руках» Виступи на батьківських зборах на тему: «Батьківські установки та їх вплив на розвиток особистості дитини»(за В.А.Кан-Каліком) «Вікові аспекти сімейного виховання» Заходи у рамках місячника правового виховання (згідно виховного плану школи) | протягом місяця | Учні 10 – 11 класів Учні 3 – 4 класів, 5 – 9 класів |
5 | Навчальна діяльність | Факультативне заняття за програмою «Захисти себе від ВІЛ/СНІДу» (за програмою «Формування здорового способу життя» авт.Т.В.Воронцова, В.М. оржеховська) Підготовка фасилітаторів із числа учнів 11 – А класу для участі у Всеукраїнській грі «Маршрут безпеки» | протягом місяця | Учні 11 – А, 10 - А класів Учні 11 – А класу |
6 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. | протягом місяця | |
7 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | протягом місяця | |
8 | Інші види роботи | Робота за спільним планом з ЦССДСМ | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
Березень
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагностична робота | С/п дослідження за методикою «Соціометрія» | протягом місяця | Учні 4 – х класів |
2 | Консультаційна робота | Індивідуальні та групові консультації для батьків, учнів, педагогів( за запитом) | Учні, педагоги, батьки | |
3 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | Корекційно – відновлювальні заняття за адаптованими програмами · « Корекція агресивної поведінки» · «Формування навичок спілкування, поводження в колективі та зниження агресивності» Тренінгові заняття за програмою «Рівний – рівному» | протягом місяця | Учні, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Учні 7 - В, 6 – Г класів Учні 9 - В, 8 – Г класів |
4 | Психологічна просвіта | Участь у проведенні Всеукраїнської гри «Маршрут безпеки»(профілакктика ВІЛ/СНІД) | ІІ тиждень ІІІ тиждень | Учні 9 – х класів Учні 10 – 11 класів |
5 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. | протягом місяця | |
6 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | протягом місяця | |
7 | Інші види роботи | Робота за спільним планом з ЦССДСМ | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
Квітень
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагностична робота | С/п досслідження взаємин у сім’ї. Анкетування «Сім’я» | до 24.04. 2017 | Учні 7 – 9 класів. |
2 | Консультаційна робота | Індивідуальні та групові консультації для батьків, учнів, педагогів( за запитом) | протягом місяця | Учні, педагоги, батьки |
3 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | Корекційно – відновлювальні заняття за адаптованими програмами · « Корекція агресивної поведінки» · «Формування навичок спілкування, поводження в колективі та зниження агресивності» Тренінгові заняття за програмою «Рівний – рівному» | протягом місяця | Учні, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Учні 7 - В, 6 – Г класів Учні 9 - В, 8 – Г класів |
4 | Психологічна просвіта | Години соціального педагога (психологічна готовність учнів до ДПА, екзменів та ЗНО) | протягом місяця | Учні 4 –х , 9 – х , 11 – х класів. |
5 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. | протягом місяця | |
6 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
7 | Інші види роботи | Робота за спільним планом з ЦССДСМ | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
Травень
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Психодіагности чна робота | Індивідуальна діагностика учнів соціально незахищених категорій (за методикою «Кінетичний малюнок сім’ї» проективною методикою «Автопортрет» адаптація Р.Бернса») | протягом місяця | Учні з девіантною поведінкою ( за окремим списком) |
2 | Консультаційна робота | Індивідуальні та групові консультації для батьків, учнів, педагогів( за запитом) | протягом місяця | Учні, педагоги, батьки |
3 | Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | Розвивальні заняття з учнями початкової школи. | протягом місяця | Учні 1 – 4 класів. |
4 | Психологічна просвіта | часть у семінарах практичних психологів та соціальних педагогів. | ІІІ тиждень | |
5 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. | протягом місяця | |
6 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
7 | Інші види роботи | Робота за спільним планом з ЦССДСМ | протягом місяця | діти соціально незахищених категорій |
Червень
№п/п | Напрямки роботи | Зміст діяльності | Строк проведення | Цільова група (клас) |
1 | Консультаційна робота | Індивідуальні консультації для батьків дітей соціально – незахищених категорій. | до 09. 06 2017 | Батьки дітей соціально незахищених категорій |
2 | Організаційно-методична робота | Оформлення поточної документації. Складання актів обстежень умов проживання. Підготовка до заходів. Написання листів, звернень, запитів. | до 09. 06 2017 | |
3 | Зв’язки з громадськістю | Відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи та інших організацій. Участь у засіданні комісії з питань охорони дитинства. Співпраця з працівниками КМСН | до 09. 06 2017 | Діти соціально незахищених категорій |