Робота з молодими вчителями, наставництво
Мета:
- надати практичні навичками, необхідні для педагогічної діяльності молодим учителям;
- сформувати вміння застосовувати теоретичні знання, набуті під час навчання у ВНЗ, у конкретній практичній діяльності;
- ознайомити з ефективним педагогічним досвідом з викладання предметів,
- сформувати та вдосконалити педагогічні навички виховної роботи з дітьми.
- забезпечити професійну адаптацію молодих учителів,
- сформувати в них прагнення підвищувати науково-теоретичний рівень і професійну майстерність.
Школа молодого учителя (ШМУ)
План роботи на 2020-2021н.р.
№ з/п | Зміст діяльності | Термін | Відповідальний | Вихід | Відмітка про виконання |
1 | Виявити молодих вчителів та вчителів, що потребують методичної підтримки. Скласти методичні паспорти | Вересень, 2020 | Фармагей Н.І., Охріменко Т.М. | списки, паспорти | |
2 | Закріпити наставників за молодими учителями та потребуючими підтримки | Вересень, 2020 | Фармагей Н.І., Охріменко Т.М. | наказ | |
3 | Провести співбесіди: 3.1. планування навчальної роботи, зміст програмового матеріалу; 3.2. ведення шкільної документації | Серпень, 2020 | Фармагей Н.І., Охріменко Т.М., Монько Н.В., Плющ Л.С. | факт, інформація | |
4 | Скласти план ШМУ, затвердити спільні плани молодих спеціалістів та учителів-наставників | Вересень, 2020 | Фармагей Н.І., Охріменко Т.М., Монько Н.В., Плющ Л.С. | план | |
5 | Організувати відвідування ШМУ в районі, колективних форм методичної роботи | Протягом року | Фармагей Н.І. | факт | |
6 | Складання розкладу для взаємного відвідування уроків молодим педагогом та його наставником | Вересень, 2020 | Фармагей Н.І. | розклади | |
7 | Організувати взаємовідвідування уроків молодих вчителів та наставників | Протягом року | Фармагей Н.І., Охріменко Т.М. | факт, звіти | |
9 | Організувати роботу з самоосвіти | Протягом року | Фармагей Н.І. | факт, плани | |
10 | Провести творчі звіти молодих вчителів на засіданні методичної ради | Протягом року | Фармагей Н.І., Охріменко Т.М. | звіти | |
11 | Залучення молодих спеціалістів до громадської роботи | Протягом року | Гончаренко Н.М., голова ПК | факт | |
12 | Провести відкриті уроки молодими вчителями та вчителями, що потребують методичної підтримки | Протягом року | Фармагей Н.І., Охріменко Т.М. | розробки уроків, інформації | |
13 | Визначити рівень професійної підготовки молодих педпрацівників, з'ясування їх педагогічних запитів шляхом проведення наукових тренінгів, надання консультацій | Жовтень, 2021 | Адміністрація школи | відвідування уроків, тестування, співбесіди | |
14 | Перевірка доцільності розподілу навантаження, оптимального розкладу | Жовтень, 2021 | Фармагей Н.І., Охріменко Т.М., Монько Н.В., Плющ Л.С. | ||
15 | Діагностування проблем | Березень, 2021 | Адміністрація школи | анкети | |
19 | Організовувати позакласну роботу молодих вчителів | Протягом року | Фармагей Н.І. | заходи | |
20 | Забезпечення методичними посібниками, програмами | Протягом року | Бібліотекар | факт | |
21 | Підведення підсумків роботи молодих педагогів та їх наставників | Квітень-травень, 2021 | Адміністрація школи | виступи на нараді, педраді |
Школа молодого учителя (ШМУ) | |||||
1 | Серпень, 2020 | 1. Закріплення за молодими вчителями наставників 2.Надання методичної допомоги у складанні календарно-тематичних планів на навчальний рік 3.Анкетування. | Круглий стіл | Фармагей Н.І. | |
2 | Вересень, 2020 | 1. Ознайомлення молодих педагогів з системою роботи в ліцеї (традиції, план роботи ліцею, права та обов'язки вчителя). 2. Опанування навичок ведення документації. Спільні заходи для вчителів першого, другого та третього року навчання: Обговорення методичних рекомендацій щодо виконання вимог до перевірки зошитів, виконання єдиного орфографічного режиму. | Практична робота | Фармагей Н.І., Плющ Л.С. | |
3 | Жовтень, 2020 | 1.Як зробити урок ефективним? 2.Проведення ділової гри «Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу» | Тренінг | Дворецька А.І. | |
4 | Лютий, 2021 | «Молодий учителю, вироби свій стиль» (за наслідками відвіданих уроків. Використання інформаційних технологій; аналіз результатів навчання учнів. | Методичні поради | Фармагей Н.І. | |
5 | Квітень, 2021 | Зустріч з педагогами-майстрами «Камертон» (кожен із учасників представляє свої варіанти початку уроку) | Гра-тренінг | Огійчук А.А. |