FacebookYouTubeПідписатися на RSS

1. Загальні положення

1.1. Положення про дослідно-експериментальну роботу у Вишнівському академічному ліцеї «Основа» (далі – Положення) визначає загальні умови та порядок організації дослідно-експериментальної роботи у закладі.

1.2. Це Положення розроблено відповідно до:

- Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про інноваційну діяльність» (зі змінами);

- Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000 р. №522 (в редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 11.07.2017 р. №994);

- Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. №114 (в редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 23.11.2009 р. №1054);

- Статуту Вишнівського академічного ліцею «Основа».

1.3. Під дослідно-експериментальною роботою розуміється спеціальна діяльність адміністрації, педагогів та інших працівників школи, спрямована на розвиток закладу, пошук якісно нових і ефективних шляхів організації освітнього процесу, організована з метою реалізації нового змісту освіти, апробації нових моделей освітньої діяльності, розробки і створення інноваційного продукту в сфері загальної середньої освіти.

1.4. У дослідно-експериментальній роботі беруть участь педагоги, які працюють в інноваційному та експериментальному режимі.

1.5. Дослідно-експериментальна робота здійснюється з ініціативи закладу або на замовлення наукових, педагогічних та інших організацій, органів управління освітою.

1.6. Школа може брати участь у реалізації різноманітних освітніх проектів та мати статус експериментального закладу всеукраїнського або регіонального рівня.

2. Мета і завдання дослідно-експериментальної роботи

2.1. Метою дослідно-експериментальної роботи у закладі є надання практичної підтримки інноваційним процесам, оновлення змісту освіти, запровадження ефективних технологій у освітній процес, підвищення професіоналізму та продуктивної діяльності педагогічних кадрів.

2.2. Основними завданнями дослідно-експериментальної роботи закладу є:

- організація і проведення дослідно-експериментальної роботи з актуальних напрямів розвитку системи освіти;

- підвищення якості освітньої діяльності закладу, впровадження інноваційних форм, методів і технологій навчання;

- забезпечення безперервного процесу підвищення кваліфікації педагогічних працівників у процесі здійснення дослідно-експериментальної роботи;

- підвищення ефективності управлінської діяльності адміністрації з розвитку закладу;

- розробка проектів нормативних документів, методичних матеріалів, рекомендацій, що відображають досвід вирішення проблем за тематикою дослідно-експериментальної роботи;

- розробка інструментарію для впровадження у закладі педагогічних інновацій.

2.3. Інноваційна та дослідно-експериментальна робота є невід’ємною складовою діяльності закладу, що забезпечує інтеграцію освіти і науки.

3. Організація дослідно-експериментальної роботи у закладі

3.1. Дослідно-експериментальна робота у школі здійснюється відповідно до теми, затвердженої на засіданні педагогічної ради.

3.2. Дослідно-експериментальна робота здійснюється за програмою, яка розробляється керівником дослідно-експериментальної роботи у закладі відповідно до теми дослідно-експериментальної роботи школи, узгоджується з районним методичним центром та затверджується наказом директора.

3.3. Для організації діяльності школи в режимі експерименту і реалізації програми дослідно-експериментальної роботи наказом директора затверджуються:

- керівник дослідно-експериментальної роботи;

- науковий керівник (консультант);

- творча група для здійснення дослідно-експериментальної роботи.

3.4. До складу творчої групи може увійти педагог незалежно від стажу роботи, який має позитивні результати роботи та який розробив індивідуальну програму експерименту в рамках загальної теми.

3.5. У дослідно-експериментальній роботі можуть брати участь всі категорії педагогічних працівників школи.

3.6. Керівник дослідно-експериментальної роботи у школі за погодженням з директором та педагогічною радою школи визначає конкретні напрямки, виконавців і терміни виконання робіт.

4. Обов’язки та права керівника дослідно-експериментальної роботи

4.1. Керівник дослідно-експериментальної роботи зобов’язаний:

- організовувати поточне та перспективне планування дослідно-експериментальної роботи школи з урахуванням її мети, завдань та напрямків;

- проводити консультації в цілому та індивідуально з питань розробки та реалізації проектів інноваційної та експериментальної діяльності;

- узагальнювати та поширювати досвід інноваційної діяльності у закладі.

4.2. Керівник дослідно-експериментальної роботи має право:

- давати вказівки педагогічним працівникам школи зі свого напрямку діяльності;

- брати участь в обговоренні питань організації та планування дослідно-експериментальної роботи у закладі;

- вимагати для здійснення експертизи робочу документацію учасників інноваційної діяльності;

- розробляти та створювати методичні матеріали з питань інноваційної, експериментальної та дослідницької діяльності закладу.

5. Обов’язки та права учасників дослідно-експериментальної роботи

5.1. Учасник дослідно-експериментальної роботи зобов’язаний:

- забезпечити в рамках експерименту рівень і якість підготовки учнів не нижче вимог державних освітніх стандартів;

- реалізувати затверджену програму експерименту у визначені строки;

- своєчасно подавати звітні матеріали відповідно до визначених термінів виконання робіт (матеріали виступів, звіти, довідки, програми, методичні матеріали та ін.);

- своєчасно інформувати директора, наукового керівника, методичну раду про проблеми, що перешкоджають реалізації програми експерименту, і можуть призвести до невиконання програми і порушення термінів виконання робіт.

5.2. Учасник дослідно-експериментальної роботи має право:

- обговорювати і вносити необхідні зміни в програму експерименту для найбільш ефективної організації дослідно-експериментальної роботи і покращення кінцевих результатів;

- звертатися в різні освітні структури (в школи, на кафедри вищих навчальних закладів, що займаються подібною проблематикою) за інформацією, необхідною для ведення дослідно-експериментальної роботи;

- представляти результати експериментальної діяльності на педагогічних радах, науково-практичних конференціях, в публікаціях у збірниках та ін.

5.3. Учасники дослідно-експериментальної роботи та адміністрація школи несуть відповідальність за якість та своєчасність її виконання, достовірність результатів, наукову та практичну цінність досліджень.

6. Управління дослідно-експериментальною роботою

6.1. Загальне керівництво інноваційною діяльністю у закладі здійснює директор школи.

6.2. Безпосереднє керівництво дослідно-експериментальною роботою здійснює

заступник директора з навчально-виховної роботи та/або науковий керівник.

6.3. Керівник дослідно-експериментальної роботи:

- здійснює керівництво розробленням програми проведення дослідно-експериментальної роботи;

- координує діяльність учасників дослідно-експериментальної роботи;

- здійснює ведення документації дослідно-експериментальної роботи;

- організує збір інформації про хід педагогічного експерименту, забезпечує своєчасну підготовку проміжних і підсумкових результатів;

- відповідає за збереження життя та здоров’я дітей та їх захист від можливих негативних наслідків дослідно-експериментальної роботи;

- надає звіти, інформацію про проведену роботу;

- організує моніторингову діяльність.

6.4. Науковий керівник (консультант) організує навчання педагогічного колективу з питань організації дослідно-експериментальної роботи, надає консультації щодо узагальнення та представлення результатів експериментальної діяльності.

6.5. Наукове керівництво (консультування) дослідно-експериментальної роботи може здійснюватися представником навчального закладу, що реалізує подібний напрямок наукових досліджень.

6.6. Діяльність учасників дослідно-експериментальної роботи в школі підлягає проміжному і підсумковому моніторингу результативності дослідно-експериментальної діяльності.

6.7. Діяльність школи в режимі експерименту може бути припинена до закінчення встановленого терміну в разі отримання проміжних результатів, що свідчать про неможливість або недоцільність ведення даної роботи, зокрема зниження рівня навчальних досягнень учнів, погіршення стану їх здоров’я тощо.

7. Результати дослідно-експериментальної роботи

7.1. Проміжні і підсумкові результати дослідно-експериментальної діяльності у формі звіту про зміст, обсяги виконаних робіт відповідно до технічних завдань програми представляються на експертизу методичної ради не рідше одного разу на семестр.

7.2. Основними критеріями експертизи звіту виступають:

- реалізація програми дослідно-експериментальної роботи, тобто виконання заходів в повному обсязі і відповідно до термінів;

- вплив дослідно-експериментальної роботи на якість освіти в закладі (результативність освітнього процесу, кваліфікація педагогів, ефективність управління та розвиток матеріально-технічної бази).

7.3. Результати дослідно-експериментальної роботи школи оформлюються у вигляді рішень педагогічної ради, наказів, звітів, аналітичних матеріалів, довідок, науково-методичних продуктів.

7.4. Результати діяльності школи в режимі експерименту презентуються на семінарах, конференціях, круглих столах районного і міського рівня. Можливо оформлення друкованої та електронної продукції.

7.5. Результати дослідно-експериментальної роботи є інтелектуальною власністю дослідників. Публікація і комерційне використання матеріалів дослідно-експериментальної здійснюється тільки за згодою авторів.

7.6. Результати дослідно-експериментальної роботи враховуються під час атестації педагогічних працівників.

8. Фінансування дослідно-експериментальної роботи

8.1. Фінансування дослідно-експериментальної роботи здійснюється відповідними органами управління освітою, іншими юридичними та фізичними особами.

8.2. Фінансування дослідно-експериментальної роботи може здійснюватися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством України.

Кiлькiсть переглядiв: 0